Een doelpunt rijke wedstrijd

11 januari 2020 22:15

René van der Vliet

Het vriendschappelijke duel tussen Nieuwdorp en Zeelandia/Middelburg eindigde in een 7-3 overwinning voor de thuisclub.

Toch zag het er in de beginfase niet naar uit, dat Nieuwdorp uiteindelijk aan het langste eind zou trekken. Want de gasten uit Middelburg maakte al na één minuut spelen 0-1! Het werd zelf nog erger toen zij de 0-2 konden scoren. Maar hierna keerde het tij.
Teun Rentemeester benutte een toegekende penalty, 2-1 en Roderiek Gakeer maakte 2-2 door een inzet, die veel weg had van een lob.
Arjan Franse bepaalde de ruststand op 3-2 door een knap schot. Maar of dat ook zijn bedoeling was,,,,?

Zeelandia/Middelburg spartelde nog tegen door 3-3 te scoren, maar daarna was Nieuwdorp heer en meester. Jasper Blok schoot Nieuwdorp weer op voorsprong, 4-3 en toen was het de beurt aan Kevin van Iersel.
Zijn hattrick betekende dat Nieuwdorp de wedstrijd eindigde met een 7-3 overwinning.