Jeugdwedstrijden 30 november:" Fraaie reddingen "!

11 december 2019 11:30

Website Lebo

JO09 Met een laagstaand zonnetje en een wit veld moest JO 9 uit spelen tegen Hoedekenskerke/Kwadendamme. Het was dus fris deze morgen maar lekker aangekleed begonnen we aan de wedstrijd.

De tegenstander begon fel aan de wedstrijd en had ook een aantal grote kinderen in het veld staan. We moesten dus echt aan de bak. Maar dat lukte niet echt.
Ballen werden niet goed ingespeeld en iedereen dacht mijn medespeler regelt het wel. Daardoor kwamen we ook op een 2-0 achterstand. Gelukkig konden we voor de rust nog wat terug doen en kwamen we terug tot 2-2.
Nathan wist 2x het doel te vinden. In de rust geprobeerd te vertellen dat we echt feller moesten zijn en de bal willen hebben.
Dit gebeurde helaas niet en binnen no time was het 5-2. We zochten niet genoeg de zijkanten en de tegenstander had als wapen de verre uittrap van de keeper. Hier wisten we geen raad mee waardoor ze nog meer goals konden maken.
Gelukkig scoorden we zelf ook nog 2x (Taimhulla was de maker van beide goals).
Al met al was het best een gelijk opgaande wedstrijd maar was Hoedekenskerke/Kwadendamme feller en beter in de afronding waardoor de eindstand uitkwam op 9-4.

JO08

Vandaag speelde JO-8 de thuiswedstrijd tegen luctor/Heinkenzand JO8-1 het was wat fris maar met het zonnetje en weinig wind, was het toch aangenaam.
De JO8 miste 2 spelers Sharon en Isa die helaas ziek waren. We begonnen gelijk goed aan de wedstrijd en binnen de 1e minuut wist Damian het net van de tegenstander al met een mooi schot te vinden.
We hadden er zin en waren niet afwachtend. We liepen ook snel uit naar een 4-0 voorsprong met goals van Stan en toots. De tegenstander redde ook nog de 0 en maakte de 4-1.
Van de week weer getraind op positie en taak wat er nu langzaam begint in te komen. Langs de zijkanten naar voor en voorgeven ging vandaag ook al goed. Toots met grote stappen langs de zijkant en Nick voor de goal.
We gingen de rust in met 5-2. Aangeven dat we goed bezig zijn en nog meer als een team moeten spelen omdat iedereen belangrijk is binnen team. De tweede helft gingen we op dezelfde voet verder met wat wisseling in de taken.
Jurre wist zijn taak ook vandaag met een paar fraaie reddingen wist hij ons goal redelijk schoon te houden, knap hoor!! Het ging ons makkelijk af en bleven goed bij les. Onze tegenstander kon onze JO8 niet houden vandaag.
Ze hadden er wel een talentje van 5 jaar tussen zitten waar de meeste van ons toch wel moeite mee hadden.
Het was een leuke wedstrijd met goals van bijna iedereen. Goed gedaan, op naar volgende week, Eindstand 11-3

JO11-2
De JO11-2G kon de zaterdag ochtend weer vroeg uit de veren voor een volgende doorgang van de westerscheldetunnel. Dit keer stond Sluiskil op het programma.
Ook een onbekende voor ons. Aangekomen ter plaatse zagen we ook een gemengd team van jongens en meisjes als tegenstander.
Het was nog fris dus maar snel de spiertjes gewarmd om lekker fel aan de wedstrijd te beginnen. Nou fel dat was er niet echt bij iedereen aan af te zien echter de tegenstander had denk ik ook wel wat opstart problemen.
De wedstrijd was eigenlijk redelijk in evenwicht alleen wisten wij te weinig druk op hun te zetten waardoor Sluiskil toch wel makkelijk kon voetballen.
En zeker toen we even wegzakte ze op dat moment keurig profiteerde van iets te weinig concentratie van onze kant.
We moesten dan ook 2 doelpunten incasseren in de eerste helft. Gelukkig was de verwarming in de kleedkamer wel aan en konden we weer even opwarmen en bijkomen.
Na weer wat woorden te hebben gewisseld en geprobeerd de kopjes weer dezelfde kant op te hebben gezet zijn we weer naar buiten gegaan voor de tweede helft.
Deze begonnen we sterk dat had ik ze ook meegegeven meer druk en sneller handelen.
Dat ging goed maar echte grote aantallen kansen bleven uit en diegene die we kregen gingen er niet in.
En ja dan ga je weer achter de feiten aanlopen we worden wat vermoeid concentratie en werklust ebben weg waardoor de tegenstander meer vat op de wedstrijd kreeg.
Deze hadden echter ook veel kansen nodig maar waren toch iets trefzekerder dan ons en maakten er nog twee in de laatste 10 minuten.
Echter in de laatste minuten deden we nog wat terug en waren we met een snelle uitbraak toch die vervelende 0 kwijt.
Uiteindelijk toch wel een leuke gelijkopgaande pot voetbal waarbij helaas voor ons de tegenstander aan het langste eind trok.
Nog twee thuiswedstrijden te gaan en dan is het weer al winterstop dus nog even er tegenaan om het najaarsseizoen goed af te sluiten.
Eindstand Sluiskil JO11-1G - SJO LEBO/SVN/VVB JO11-2G 4-1.

JO12
Zaterdag mochten de jongens en meisjes van de JO-12 een keertje uitslapen. We moesten pas om 11 uur voetballen op Nieuwland.
Onder een mooi ochtendzonnetje begonnen we de wedstrijd met 9 tegen 9 in plaats van 8 tegen 8. Een mannetje meer op het middenveld, maar ook bij de tegenstander.
Hierdoor moesten we het eerste kwartiertje zoeken naar gaatjes in de verdediging van Nieuwland. Gelukkig kwamen we na veel gemiste kansen en veel goede reddingen van de keeper van Nieuwland op 1-0 door Vince.
Toen de ban eenmaal was gebroken gingen we weer los als vanouds. Vince wist zijn tweede goal te maken, Sander maakte 2 goals en ook Bruce wist met zijn linker de bal tegen de touwen te krijgen. Na rust toch weer verder gegaan met 8 tegen 8, maar dit mocht de pret niet drukken.
We liepen uit naar een 10-0 overwinning. Goed werk van de verdediging en keepers die de 0 hielden.
Ook goed werk van de aanvallers en de hardwerkende middenvelders voor het behalen van het dubbele aantal aan doelpunten deze pot.
Nog 2 potjes voor de winterstop, waar we hopelijk nog 2x kunnen winnen en tweede kunnen worden op de ranglijst.