De “Kraaijert” derby

1 december 2019 22:15

René van der Vliet

Nieuwdorp was te sterk voor Lewedorpse Boys. Op het veld van Lewedorp behaalde “buurman” Nieuwdorp een 0-5 overwinning.

Het was gezellig druk rond het veld, het weer was prima en het veld was goed bespeelbaar. Maar de wedstrijd was eenzijdig. Nieuwdorp domineerde de hele wedstrijd, terwijl de gastheren het wel probeerden, maar het steeds niet lukte.

In de 24e minuut kopte Ruud la Grand, na een voorzet van Kevin van Iersel, de 0-1 binnen. Nieuwdorp bleef maar drukken, terwijl Lewedorp fanatiek probeerde de boel op orde te houden.
Dat mocht helaas niet baten, want het was wederom Ruud la Grand die in de 31e minuut de 0-2 maakte en nog voor rust werd het 0-3 door Kevin van Iersel na een puike voorzet van Jasper Blok.

De tweede helft was van het zelfde laken een pak, een sterker Nieuwdorp overklaste Lewedorp.
Dat betaalde zich uit in een derde doelpunt van Ruud la Grand, gescoord in de 58e minuut wat 0-4 betekende.
Het vijfde en laatste doelpunt voor Nieuwdorp werd met het hoofd gemaakt door Kevin van Iersel na een corner genomen door Zino van Eijk.

De 5-0 winst betekende dat Nieuwdorp, gezien de andere uitslagen en op doelsaldo gedeeld koploper is in deze klasse.
Deze uitslag betekent ook dat Nieuwdorp keeper Jurian, drie keer achtereen zijn doel schoon heeft gehouden.

Volgens “betrouwbare” bronnen bleef het, ondanks winst en verlies, nog lang sportief gezellig in Lewedorp.