8-0! UPDATE nu met foto's

24 november 2019 13:30

Wat een uitslag! Dat de winst van Nieuwdorp nu helemaal te danken was aan het spel van de thuisploeg is niet helemaal waar. Tegenstander De Noormannen speelde zo zwak dat de uitslag zelfs nog veel hoger had kunnen uitvallen.

De eerste helft liet een vooruitstrevend Nieuworp zien dat al snel op jacht ging naar de openingsgoal. De Noormannen lieten zich ver terugzakken en de zeldzame aanvallen die richting het Nieuwdorpse doel gingen konden keeper en verdediging van Nieuwdorp niet verontrusten. Het enige waar Nieuwdorp voor moest waken, was om niet het zelfde spelletje te gaan spelen als De Noormannen en zich in slaap te laten sussen. Gelukkig gebeurde dat ook niet en door doelpunten van  Nino de Jonge en Janick van As kon men aan de thee.

De tweede helft was Nieuwdorp oppermachtig en werden De Noormannen overspeeld. In de 56e minuut werd het door Ruud la Grand 3-0 en was de wedstrijd eigenlijk gespeeld. Maar Nieuwdorp had er vanmiddag zin in en De Noormannen werden een gewillig slachtoffer. “Pinchhitter” Roderiek Gakeer pikte ook zijn doelpuntje weer mee wat 4-0 betekende, hierna was het de beurt aan Kevin van Iersel die twee maal doel trof, 5-0 en 6-0.

Maar de mooiste doelpunten van vanmiddag kwamen van de voet van Kevin Joosse. Twee uitstekende vrijtrappen schoot hij onberispelijk binnen en bepaalde hiermee de eindstand: 8-0.

De wedstrijdbal was geschonken door Hans en Elly Kopmels van dorpshuis Ammekore.