VCK - Nieuwdorp

21 maart 2015 22:15

En weer was het koud langs de lijn, ondanks dat op de kalender de lente was begonnen. Maar het voetbal dat Nieuwdorp liet zien, in de uitwedstrijd tegen VCK, was op sommige momenten oogstre-lend en deed, al thans bij mij, de kou vergeten.

Vanaf het begin dicteerde het elftal van trainer Thomas de Ridder, die overigens volgend jaar de verantwoordelijke man wordt bij VCK, de wedstrijd. VCK werd zo snel mogelijk vastgezet en Nieuwdorp jaagde als een jager op zijn prooi. Het duurde dan ook niet lang of de man of vrouw die het scorebord bediende, kon voor de eerste keer het knopje indrukken voor een doelpunt van de bezoekers. Martijn de Goffau kwam in de 9e minuut oog in oog met de VCK-keeper en faalde niet.

Na dertig minuten hard werken en veel inzet van Nieuwdorpse kant, knokte VCK zich toch nog terug in de wedstrijd. Stefan Wielemaker bezorgde VCK de gelijkmaker, 1-1.

Tot de rust liet Nieuwdorp het verder niet komen. Ook VCK kon geen vuist maken, dus kon er thee worden gedronken bij een 1-1 ruststand. Nieuwdorp begon de tweede helft weer met een zelfde bezieling als de voorgaande 45 minuten. Al in de 49e minuut zorgde Frank Oostdijk dat Nieuwdorp op een 1-2 voorsprong kwam. Hierna ontspon de wedstrijd zich met enkele kansen aan beide kanten. VCK kreeg een paar keer de mogelijkheid om op gelijke hoogte te komen, terwijl Nieuwdorp kansen kreeg om de voorsprong uit te bouwen.

Uiteindelijk trokken de Nieuwdorpers aan het langste eind.

Met een rake kopbal passeerde Niels Mulder de VCK-Keeper voor de derde keer en in de allerlaatste minuut van de wedstrijd bepaalde aanvoerder Teun Rentmeester met een strak schot de eindstand 1-4.

De winst van Nieuwdorp op VCK was meer dan verdiend en wat misschien belangrijker was? Deze wedstrijd liet een heerlijk fanatiek voetballend Nieuwdorp zien waar de komende tegenstanders zeker rekening mee moeten houden.

Bron: René van der Vliet