Schoonheidsprijs

10 november 2019 13:45

René van der Vliet

Nieuwdorp wint met 0-3 van Veere in Veere. Het was een wedstrijd dat van beide kanten, qua spel, niet oogstrelend was, maar de winst telt. Gelukkig scheen het zonnetje en stond er niet al te veel wind, zodat het langs de lijn aangenaam was om deze wedstrijd te bekijken.

Veere dat de punten had hard nodig en Nieuwdorp wilde graag de punten mee naar huis nemen om in het spoor te blijven in de strijd om de bovenste plaatsen. Beide elftallen maakten er nu niet bepaald een spektakelstuk van.
Over de eerste helft kan ik kort zijn. Veere drong aan en kreeg kansjes en het zelfde gold voor Nieuwdorp.
Geen van beide elftallen wist het doel te vinden. Rust 0-0.

De tweede helft liet een meer aandringend Nieuwdorp zien, dat drie minuten na rust Kevin van Iersel zag scoren op aangeven van Zino van Eijk.
Nieuwdorp kon na deze treffer nog niet achterover leunen en moest alert blijven voor de uitvallen van Veere.
Maar de achterhoede en keeper van Nieuwdorp deden goed hun werk.

In de 67e minuut werd het zelfs verdiend 0-2 door een schot van Ruud la Grand en in de 84e minuut maakte invaller Roderiek Gakeer er 0-3 van en was de wedstrijd gespeeld.

Nieuwdorp pakte de winst en drie punten met beide handen aan, in een wedstrijd dat zeker niet de schoonheidsprijs verdiende.