3 november 2019 13:30

René van der Vliet

Toen wij vroegtijdig, wegens andere verplichtingen elders, de wedstrijd Nieuwdorp-Goes (zat), met nog twintig minuten te spelen, achter ons lieten was de stand 2-3 in het voor-deel van Goes. Hoopvol stapten wij in de auto om hopelijk, via de tweet, minimaal de gelijkmaker of misschien zelfs een overwinning te zien binnenkomen.

Maar helaas het werd 2-4 en tot overmaat van ramp zelfs 2-5. Met gemengde gevoelens reden wij verder. Dit was voor Nieuwdorp nu een wedstrijd om eens goede zaken te doen om lekker bij te blijven bij de top in deze klasse.
In de beginfase ging het spel op-en-neer en beide elftallen waren zeker van plan om aanvallend te spelen en niet te wachten op fouten van de tegenstander.
Dat resulteerde dat na een half uur spelen 1-1 op het bord stond. Eerst scoorde Atilla voor Goes 0-1 en Ruud La Grand zorgde voor de gelijkmaker.
In de 33e minuut kwam Nieuwdorp op een verdiende 2-1 voorsprong, door Kevin van Iersel, die na een voorzet van Kevin Josse, binnen kopte.
Twee minuten lang hebben de Nieuwdorpers van de voorsprong mogen genieten, want in de 35e minuut was het alweer gelijk door Hans Westenberg. Het werd nog erger voor de thuisploeg. Vlak voor rust maakte Rick de Punder de 2-3 en dat was ook de ruststand.

De tweede helft liet een aanvallend Nieuwdorp zien, dat best wel kansen kreeg op de gelijkmaker. Maar zoals eerder gezegd moesten wij vroegtijdig dit interessante duel verlaten en waren wij aangewezen op de tweets van Peter de Vos. (waarvoor dank)

Quincy van Aerde maakte aan alle illusies van Nieuwdorp een einde, door in de 75e minuut 2-4 te scoren en vijf minuten voor tijd werd het nog geflatteerd 2-5, wat ook de eindstand was.

De wedstrijdbal was geschonken door: Mol Grondwerken