Nuttig

27 oktober 2019 16:00

René van der Vliet

Dat was de 0-3 overwinning op en in Kapelle zeker. Nuttig, omdat door deze overwinning, Nieuwdorp van boven mee blijft draaien.

De wedstrijd op zich was nu niet bepaald van beide kanten van hoog niveau, toch zagen de talrijke toeschouwers af en toe wat hoogpuntjes of dieptepuntjes voor beide doelen. Gewerkt werd er wel, er werden wat kans(jes) gecreëerd, Kevin van Iersel schoot in de 15e minuut net naast en in de 25e minuut behoedde de paal Nieuwdorp voor een achterstand.
Beide elftallen konden dan ook met een 0-0 stand aan de thee.

In de beginfase van de tweede helft probeerde Nieuwdorp druk te zetten op Kapelle, maar tot de 55e minuut leverde dat geen doelpunt op.
Maar niet even later opende Kevin van Iersel de score en zette Zino van Eijk, een minuut later, de 0-2 op het bord. De ban was gebroken.
Kapelle probeerde het nog wel maar de achterhoede van Nieuwdorp gaf geen krimp.

Het mooiste doelpunt van deze middag kwam op naam van invaller Roderiek Gakeer.
Op de bank had hij al voorspeld dat, als hij mocht invallen, de keeper van Kapelle zou verschalken met een lob, omdat deze vaak ver voor zijn doel stond.
Deze voorspelling kwam in de 81e minuut uit.
Precies zoals Roderiek voorspelde gebeurde ook en de wedstrijd was beslist, 0-3.

Kapelle probeerde nog met wat vergeefse pogingen een treffer te forceren, maar de stand bleef tot het einde 0-3. Dat betekende een nuttig overwinning, voor een elftal dat met z’n allen knokte voor de punten.