Één punt

20 oktober 2019 14:15

René van der Vliet

Spelend in het nieuwe tenue, mogelijk gemaakt door Zeeland Refinery, Profile, Geo-Energie en met de wedstrijdbal die door Maros Goes was geschonken, eindigde de wedstrijd S.V. Nieuwdorp-GPC Vlissingen in 2-2.
Maar voor dat de wedstrijd begon kreeg Ine, van de selectie, nog een aardige attentie en moest er een nieuwe elftalfoto gemaakt worden.

Al vroeg in de wedstrijd kwamen de gasten uit Vlissingen in de derde minuut op een 0-1 voorsprong en dat werd zeven minuten later nog erger toen GPC Vlissingen er 0-2 van maakte.
Na deze treffer moesten de groen-witte brigade in de achtervolging.
De druk op GPC Vlissingen werd opgevoerd terwijl Nieuwdorp attent moest blijven om geen derde tegentreffer te incasseren.

Gelukkig stond Ruud La Grand in de twintigste minuut op de juiste plaats om de keeper van GPC Vlissingen te verschalken, 1-2. De resterende tijd in de eerste helft had Nieuwdorp een licht overwicht, maar wist dit niet in doelpunten uit te drukken.

De tweede helft werd een eenzijdige vertoning.
Nieuwdorp was constant in de aanval, terwijl GPC Vlissingen mondjesmaat aan aanvallen toe kwam maar de achterhoede van Nieuwdorp geen moment in gevaar bracht.
Aanval na aanval ging richting doel van GPC Vlissingen dat verdedigend stug stand hield, mede dankzij een bal op de paal.
Toch werd er door de thuisploeg nog een kostbaar punt binnengehaald. Aanvoerder Teun Rentmeester was verantwoordelijk voor de 2-2 en dat was ook de einduitslag.

Er had meer voor Nieuwdorp ingezeten, maar men moest genoegen nemen dat er kostbare punten waren verloren. De eerstvolgende wedstrijd is uit tegen koploper Kapelle.