Niet makkelijk

29 september 2019 13:45

René van der Vliet

Na twee wedstrijden heeft Nieuwdorp het maximale aantal punten. Vorige week werd er gewonnen van Dauwendaele met 3-2 en nu werd Zaamslag met de zelfde cijfers verslagen. Helaas kon ik maar één helft aanwezig zijn bij dit duel, maar via twitter (dankzij Peter de Vos) kon ik toch de wedstrijd volgen.

Zaamslag is in het verleden niet zo’n makkelijke tegenstander gebleken, een stugge ploeg die zeker de aanval niet schuwt. zo ook deze middag.
Nieuwdorp zocht onbevreesd de aanval op, zeker Nino was af en toe een ware plaag voor de verdediging van Zaamslag.
Dat bleek wel in de 36e minuut, zijn inzet betekende een 1-0 voorsprong voor de thuisploeg. Zaamslag probeerde na deze goal de gelijkmaker te forceren, maar voorlopig had de verdediging van Nieuwdorp alles op orde.
In de 52e minuut verdubbelde Janick van As de voorsprong. Op aangeven van Kevin van Iersel maakte hij de 2-0.
Dezelfde Kevin van Iersel zorgde dat Nieuwdorp met een ruime 3-0 voorsprong aan de thee kon.

Je zou denken dat de wedstrijd op dat moment gespeeld was, maar zoals gezegd, Zaamslag geeft niet op.
Dat bleek ook wel in de 65e minuut toen Wesley Dieleman voor 3-1 zorgde.
Dertien minuten later werd het door dezelfde speler zelfs 3-2 en ging Zaamslag natuurlijk op jacht naar minimaal de gelijkmaker.

Dat gebeurde gelukkig niet en zo pakte Nieuwdorp de tweede overwinning met 3-2 en kan de selectie zich voorbereiden op het aantrekkelijke duel thuis a.s. zaterdag tegen Luctor/Heinkenszand.

De wedstrijdbal was geschonken door Hotel-Café-Restaurant “De Oranjeboom”, Nieuwe Rijksweg 21, 4472 AA 's-Heer Hendrikskinderen.