Moeizame overwinning voor Nieuwdorp 2

17 maart 2015 22:15

Nieuwdorp 2 - Zeeland Sport 2
De thuiswedstrijd tegen Zeeland sport 2 was van belang om aansluiting te houden met DFS. Aanvallend begon Nieuwdorp sterk aan de wedstrijd, Zeeland Sport kon niet verhinderen dat na 5 minuten Jochem door de verdediging heen brak en voor 1-0 zorgde.

Nog geen 10 minuten later wist Jeroen na een steekbal van Pieter de kieper te omzeilen en het net te vinden 2-0. Verdedigend kregen we al kort na de 2-0 in de wedstrijd een tegenslag te verduren, de scheidsrechter besloot om Zeeland Sport een betwiste penalty te gunnen. Een paar minuten voor rust kwam Zeeland Sport op gelijke hoogte. Ongelukkig uitverdedigen
van Leon leed tot balverlies en 2-2.

Na de thee en enige wijze woorden van Bram werd er aan de tweede helft begonnen. Na de rust werden de over gebleven B-tjes die als wissel ter beschikking waren gesteld ingebracht. Met
vereende krachten wist het tweede Zeeland Sport onder druk te zetten, Bart Otte profiteerde op het juiste moment en zorgde voor de 3-2 voorsprong. Leon probeerde het in de laatste minuten nog spannend te maken door met een polletje gras te stoeien, maar gelukkig floot de scheidsrechter kort daarna af.
Bron: Martijn Nieuwenbroek