Walcheren - Nieuwdorp

15 maart 2015 13:00

Een slecht veld, een koude wind en geen overwinning voor sv Nieuwdorp. Van het slechte veld en de koude wind, hadden zowel Walcheren als Nieuwdorp last, maar een overwinning voor het elftal van trainer Thomas de Ridder zou, gezien de hele wedstrijd, in mijn ogen verdiend zijn geweest.

De wedstrijd tussen de nummer drie (Nieuwdorp) en vier (Walcheren), verschil twee punten, ontpopte zich tot een wedstrijd waar echte strijd werd geleverd. Helaas voor de mannen uit Nieuwdorp kwam Walcheren, door een te zachte terugspeelbal op keeper Ruben, al in de 7e minuut op een 1-0 voorsprong. Natuurlijk was dit een teleurstelling voor de Nieuwdorpers, maar binnen enkele minuten werden de ruggen weer gerecht en maakte Nieuwdorp, met felle en snelle interventies het de Walchenaren knap lastig.

Dat er zo af en toe een korte of lange pass niet aankwam, kan gebeuren, het belangrijkste is dat er werd gewerkt op elk niveau en dat resulteerde in de gelijkmaker. Niels Mulder mocht deze op zijn naam zetten, het gebeurde in de 29e minuut. De resterende minuten van de eerste helft had Nieuwdorp enig overwicht, maar moest toch op zijn hoede zijn voor de gevaarlijke counters van de thuisploeg.

Beide elftallen gingen in de tweede helft op jacht naar, waarschijnlijk, de belangrijkste treffer van deze middag. Dat leverde voor de toeschouwers best wel leuke en spannende momenten op. De spanning bleef tot de laatste minuut. Nieuwdorp kroop in de slotfase nog door het oog van de naald, toen een inzet van Walcheren op de paal eindigde, terwijl de aanvallers van Nieuwdorp in het doelgebied van Walcheren voor onrust en doelkansen zorgden.

Maar het bleef 1-1 na een wedstrijd dat een gretig Nieuwdorp liet zien en daar kreeg ik het warm van….

Bron: René van der Vliet