Het doek is gevallen

25 mei 2019 22:30

René van der Vliet

De 1-3 nederlaag thuis tegen Arnemuiden, betekende de definitieve nekslag voor het eerste team van sv Nieuwdorp. De degradatie naar de 3e klas is een feit.

Voor beide elftallen was dit een belangrijke wedstrijd. Nieuwdorp kon bij winst en bij een gunstige uitslag van  de wedstrijd Tholense Boys-Bruse Boys hopen om regelrechte degradatie te ontlopen.

Het mocht helaas niet zo gaan zoals sommigen hadden gehoopt.

Het onheil begon zich al af te tekenen in de 6e minuut toen Arnemuiden door een kopbal op een 0-1 voorsprong kwam.
Na een minuut of veertig en kansen en kansjes voor Nieuwdorp om de gelijkmaker te maken, stond op het scorebord nog steeds 0-1.
Maar vijfminuten later was de gelijkmaker er dan toch. Een schot van Nino de Jonge bracht hoop op alles wat Nieuwdorp was. 1-1 was de ruststand.

In de tweede helft kregen beide ploegen kansen om te scoren. Aan de zijde van Nieuwdorp stond keeper Leon de Goffau bij menig één-op-één situatie zijn mannetje.
Toch moest hij in de 78e minuut capituleren toen Arnemuiden op een 1-2 voorsprong kwam.
Het werd ook nog 1-3 en bij deze stand lastte de scheidsrechter een korte afkoelingsperiode in.

De laatste minuten werden hierna uitgespeeld en na het laatste fluitsignaal was, na vier jaar tweede klas, degradatie naar de derde klas een feit.

De wedstrijdbal geschonken door Koeriersbedrijf Rooze, Lewedorp kon het tij niet keren.

Rest mij nog het damesteam te bedanken voor de verrassende verrassing!