Opgeklaard

11 mei 2019 22:00

René van der Vliet

De lucht boven het elftal van Nieuwdorp is enigszins opgeklaard door de 1-3 overwinning op Yerseke in Yerseke. Dat komt ook doordat Tholense Boys met 3-3 gelijkspeelde tegen Arnemuiden. Het verschil met Tholense Boys is nu 2 punten.
Met nog twee wedstrijden te gaan, uit tegen Krabbendijke en thuis tegen Arnemuiden zijn er nog mogelijkheden om rechtstreekse degradatie te ontlopen.

In een niet zo’n goede wedstrijd met van beide kanten wat mogelijkheden, lukte het Nieuwdorp in de 43e minuut op 0-1 te komen door een mooie lob van Martijn de Goffau.
Dat bleef het ook tot de rust.
Spektakel was er in de 55e minuut. Eerst scoorde Arjen de Koeijer de gelijkmaker voor Yerseke, maar nog in dezelfde minuut bracht Stefan vd Klooster de stand weer in het voordeel van Nieuwdorp, 1-2. Yerseke spartelde nog wat tegen, maar in de 60e minuut maakte een diagonaal schot van alweer Stefan vd Klooster aan alle illusies voor Yerseke een einde, 1-3.

Het laatste half uur kreeg Yerseke enkele mogelijkheden om te scoren, maar zij vonden steeds keeper Leon de Goffau op hun weg.
Nieuwdorp was ook nog een enkele keer in de gelegenheid om de score te verhogen, maar dat lukte ook niet.

Na het laatste fluitsignaal van scheidsrechter De Pater, konden de armen van iedereen die Nieuwdorp een warm hart toedraagt, de lucht in om het behaalde resultaat, 1-3 winst.