Nieuwdorp - Veere

7 maart 2015 21:00

Het klinkt zo mooi: sv Nieuwdorp-Veere 8-2. Maar degene die deze wedstrijd heeft gezien, heeft wel tien doelpunten op zijn of haar netvlies staan, maar geen goed voetbal. Natuurlijk, de drie punten zijn binnen, maar een beetje oogstrelend voetbal mogen wij als toeschouwer toch wel ver-wachten?

Het weer was prima, het affiche ook, het eindresultaat staat als een huis voor Nieuwdorp, maar ergens schuurt het. Na de gebruikelijke openingsschermutselingen van beide ploegen, dat eigenlijk al een teken zou moeten zijn, kwam Veere na een minuut of veertien op een 0-1 voorsprong. De minuten die daarop volgden, probeerde zowel de thuisclub als de gasten uit Veere, om de wedstrijd naar hun hand te zetten.
Veere wilde, wat logisch is, snel op een 0-2 voorsprong komen en Nieuwdorp zocht naar de gelijkmaker. Dankzij iets meer power en strijd lukte dat ook. In de 28e minuut zorgde Stefan van de Klooster voor de gelijkmaker. Negen minuten later schoot Roderiek Gakeer de 2-1 binnen omdat Veere verzuimde stevig te verdedigen. Later zou blijken dat het slappe verdedigen van Veere de oorzaak was van de ruime overwinning van de groen-witte brigade van trainer Thomas de Ridder. Vijf minuten voor rust werd het 3-1 wederom door Stefan van de Klooster.

Je zou denken dat is kat in het bakkie, maar dat was nog niet zo. Want, de tweede helft was nog maar net begonnen en sommige toeschouwers zullen het ongetwijfeld gemist hebben, scoorde Veere de aansluitingstreffer, 3-2.
De meesten, zeker de supporters van Veere, zullen zich ongetwijfeld in de handen hebben gewreven en er voor zijn gaan staan of zitten met in gedachten dit varkentje wel even te wassen. Maar helaas, ik schreef het al eerder, Veere kon niet of wilde niet verdedigen en gooide de deur wagenwijd open voor Nieuwdorp. Stefan van de Klooster maakte in de 59e minuut zijn derde treffer, 4-2. Frank Oostdijk deed in de 67e minuut ook een duit in het (doelpunten)zakje, 5-2.
Veere zag het niet meer zitten en Nieuwdorp kon vrijuit voetballen, de spanning was weg en dat was op het veld goed te merken. Stefan maakte in de 70e minuut zijn vierde van deze middag, 6-2.
De koek was nog niet op, want door doelpunten van Ruud la Grand, die net was ingevallen in de 78e minuut en Martijn de Goffau die een penalty in de 82e minuut verzilverde, omdat hij eerder door de Veere keeper was gevloerd werd het 8-2. De resterende minuten moest Veere met tien man verder, vanwege een rode kaart voor de Keeper. Helaas kon Nieuwdorp niet profiteren van de overtal situatie.

De 8-2 was dan ook de eindstand van deze vlakke wedstrijd. De doelpunten werden overigens gemaakt met een wedstrijdbal die was geschonken Dorpshuis AMMEKORE.

Bron: René van der Vliet