Degradatieduel

23 maart 2019 21:45

René van der Vliet

Dat was het vanmiddag tussen Axel en Nieuwdorp (3-0). Beide ploegen bakten er niet veel van, maar Axel was in dit duel de meest gevaarlijke ploeg. Door dit resultaat, Nieuwdorp had moeten winnen, zal het voor Nieuwdorp hard werken worden om eventuele degradatie naar de derde klasse te ontlopen. Er is nog hoop, laten wij dat dan maar hopen.

Al snel keek Nieuwdorp tegen een 1-0 achterstand aan. Een wel erg gemakkelijk gegeven penalty door de scheidsrechter, er zou sprake zijn geweest van opzettelijk hands in de eerste minuut van de wedstrijd.
Helaas was er bij deze wedstrijd geen VAR die ongetwijfeld een andere beslissing zou hebben genomen. Nieuwdorp rechtte de rug en zowaar waren er kleine kansjes voor Kevin en Nino.

Aan de andere kant was er een botsing tussen een speler van Axel en keeper Leon de Goffau van Nieuwdorp. Er werd moord en brand geschreeuwd om een penalty, maar dit keer liet de scheidsrechter zich niet verleiden en gaf een doeltrap.
Dat gebeurde allemaal in de 38e minuut.

1-0 was ook de ruststand.

De tweede helft was van Nieuwdorp zijde niet veel beter dan in de eerste helft. Verkeerde passes, ballen die bij de tegenstander in de voet terecht kwamen en soms niet goed ingrijpen.
Dat resulteerde dat in de 50e minuut de thuisploeg op 2-0 kwam.
Na deze treffer kreeg Kevin van Iersel van een meter of tien een mooie kans, maar zijn inzet werd een prooi voor de keeper van Axel.
Ook Janick van As kreeg een kans, maar zijn inzet ging over. De ingevallen David Tolhoek probeerde de aansluitingstreffer te scoren, maar ook dat lukte niet.

De eindstand van deze wedstrijd werd bepaald door de tweede penalty in deze wedstrijd, 3-0.

Nee, er zal uit een ander vaatje getapt moeten worden om de boel nog te redden. Natuurlijk is alles nog mogelijk, maar of het zal lukken?