Rommelig

16 februari 2019 21:45

René van der Vliet

Toch nog één punt uit het vuur gesleept thuis tegen Serooskerke. De toeschouwers zagen, zeker de eerste helft, een rommelige wedstrijd van beide kanten. Het laatste kwartier werd het leuk, aan welke kant zou het kwartje zou vallen?

Het eerste kwartier heb ik door omstandigheden gemist, maar bij navraag bleek dat het niet zo bijzonder was. Dit heb later ik ook met eigen ogen kunnen constateren.
Het was rommelig en nerveus, Zowel de gasten uit Serooskerke als Nieuwdorp lieten voetballend niet het spel zien waar iedereen op zat te wachten.
Zeker Nieuwdorp zat niet lekker in het spel. Ballen werden met kracht richting de spitsen geschoten, vaak werd het middenveld, wat toch de kracht van Nieuwdorp zou moeten zijn, overgeslagen met resultaat dat Serooskerke makkelijk kon verdedigen.
Het eerste doelpunt kwam dan ook in de 33e minuut op naam van Serooskerke.
De resterende minuten tot de rust leverde aan beide kanten weinig kansen op zodat de rust werd gehaald met een 0-1 stand.

De tweede helft was van een iets beter niveau met zowaar kansen voor beide elftallen. maar het duurde tot de 75e minuut voordat Serooskerke de tweede goal scoorde.
Maar niet lang daarna, in de 77e minuut, was het Arjan Franse die de aansluitingstreffer maakte.
Na dit doelpunt ging Serooskerke op jacht naar hun derde treffer en Nieuwdorp naar de gelijkmaker. Nieuwdorp bleek uiteindelijk de gelukkige.
Vijf minuten voor het einde was het Kevin van Iersel die de eindstand bepaalde met een knappe kopbal, 2-2.

Een puntje erbij, als de volgende wedstrijd, uit tegen Oostkapelle, met de inzet van het laatste kwartier gespeeld kan worden, denk ik dat een mooie resultaat mogelijk moet zijn.