Gemiste kans

2 februari 2019 22:15

René van der Vliet

Aan de door “De Oranjeboom” geschonken wedstrijdbal lag het niet, maar een feit is wel, dat Nieuwdorp de kans op een overwinning op SSV’65, heeft laten liggen. 4-4 was uiteindelijk het resultaat van een middagje voetbal van twee ploegen die onderaan de ranglijst zijn terug te vinden.
Zo’n wedstrijd noemt men ook wel eens degradatievoetbal.

Niet dat beide elftallen afwachtend aan het voetballen waren, maar het was voor beiden net niet overtuigend genoeg om met de winst aan de haal te gaan. De eerste helft was voor SSV’65, die dan ook al snel de kans kreeg om de score te openen.
Ook de gastheren kregen de kans om te scoren, maar Stefan vd Klooster schoot van dichtbij over. In de 40e minuut was het dan toch raak voor SSV’65, 0-1. Dit was ook de ruststand.

De tweede helft was dertien minuten oud, of SSV’65 verdubbelde de stand 0-2, maar nog geen minuut later maakte Cahit Arslanlar de aansluitingstreffer, 1-2.
Daar bleef het niet bij. Want in de 64e minuut was het Kevin van Iersel de de gelijkmaker maakte, 2-2. Hierna ging het snel met het noteren van de doelpunten.

Teun Rentmeester scoorde de 3-2 in de 71e minuut en twee minuten later maakte hij de 4-2. SSV’65 dat al geruime tijd met tien man speelde kwam toch nog knap terug. 4-3 werd het in de 75e minuut en de gelijkmaker kwam door een onnodige terugspeelbal, 4-4.

Een gemiste kans voor Nieuwdorp mag je het wel noemen. In plaats van drie punten maar één punt over gehouden aan dit duel. En dan te bedenken dat in de slotfase, als de vrijtrap van SSV’65 de andere kant van de paal was gepasseerd, Nieuwdorp met lege handen had gestaan.
Vier keer gescoord en vier doelpunten tegen in één wedstrijd, misschien leuk voor het publiek, alleen je schiet er niets mee op. Een gemiste kans dus. De stand onderin blijft hetzelfde.

Voor de foto's:

en de video: