Nieuwdorp - Noormannen

1 maart 2015 12:45

Een voorbeeld. Als een auto lang stilstaat, is de kans aanwezig dat hij niet start, of langzaam op gang komt. Terwijl je hoopt op een snelle start, zodat je zonder problemen de weg op kan. Nieuwdorp leek vanmiddag wel zo’n auto die maar niet op gang wilde komen.

Terwijl de verwachting op een leuke doelpuntrijke wedstrijd, gezien de tegenstander De Noormannen, bij de toeschouwers volgens mij hoog gespannen was. Toen de pupil van de week Vince Kers de door Fietswereld Bliek uit Heinkenszand gesponsorde wedstrijdbal achter de goalie van Noormannen binnenschoot, leek er nog geen vuiltje aan de lucht. Maar het pakte anders uit. Uiteraard werd er vooraf gespeculeerd op een ruime overwinning voor Nieuwdorp, maar dan moet je wel blijven voetballen. Tegenstander Noormannen bakte er eigenlijk nog  minder van, zodat beide elftallen de hele wedstrijd wel iets zochten, maar het nooit hebben kunnen vinden.

De eindstand van deze wedstrijd werd in de eerste helft al bereikt. Teun Rentemeester was er als de kippen bij om in de 9e minuut Nieuwdorp op een 1-0 voorsprong te zetten. Helaas ging keeper Ruben Otte in de 12e minuut in de fout, zodat Mark Minderhoud gemakkelijk de gelijkmaker kon scoren. Na een vrijtrap op rechts, genomen door Niels Mulder, was het wederom Teun Rentmeester die voor zijn man kwam en Nieuwdorp weer de leiding bezorgde. Hierna was het de beurt aan Janick van As. Hij scoorde in de 20e en 27e minuut. Dat betekende een ruststand van 4-1.

Na de thee had deze wedstrijd ook schriftelijk afgehandeld kunnen worden, want van mooi voetbal was er van beide kanten geen sprake. Af en toe wat lichte schermutselingen in het zestienmetergebied, in die van Nieuwdorp als die van Noormannen, waren de schamele hoogtepunten van de tweede helft. Nee, het werd kouder langs de lijn en omdat de warmte ook niet van het veld kwam, sleepte de wedstrijd zich voort.

Maar goed, de drie punten zijn binnen. De auto kwam na iets minder dan negentig minuten tot stilstand en wij hopen met zijn allen dat de auto volgende week in de thuiswedstrijd tegen Veere met volle snelheid de eindstreep zal halen.

Bron: René van der Vliet