Kerstzaalvoetbaltoernooi v.v. Arendskerke

30 december 2018 21:30

Natuurlijk was de de toernooizege van debutant MZC '11 de grootste verrassing dit jaar, maar de prestaties van "onze jongens" waren ook zeker de moeite waard. Voor het eerst in een groot aantal jaren speelde Nieuwdorp zich weer naar een plaats in de top 3

Achtereenvolgens werden Lebo (0-2), Goes (5-3), Bevelanders (2-3), Zeelandia M'burg (1-2) en Vlissingen (3-5) aan de zegekar gebonden. Pas in de plaatsingsronde voor de finale wist RCS na een 2-2 gelijkspel zich d.m.v. penalties ten koste van Nieuwdorp te plaatsen voor de finale. In de wedstrijd om de 3e en 4e plaats was Nieuwdorp met 3-5 wederom te sterk voor Goes.

De meeste indruk maakte toch wel het duel van Nieuwdorp tegen Vlissingen, getuige een passage uit het verslag op de website van v.v. Arendskerke

"Met veel spelers uit Groene Ster was VC Vlissingen de gedoodverfde favoriet. Met grote cijfers wonnen de Vlissingers de poule-wedstrijden. Het gaf vervolgens de wedstrijd tegen Zeelandia Middelburg volledig weg en eindigde zo als 2e in de poule. Achteraf was dat niet zo'n goede keus want in de kwartfinale kwam het uitstekend presterend Nieuwdorp tegen. In de misschien wel leukste en spannende wedstrijd van het toernooi was het Nieuwdorp dat met 5-3 zegevierde. Dit leidde toch tot wel enig leedvermaak op de tribunes".

Eindstand
1. MZC’11, 2. RCS, 3. Nieuwdorp, 4. Goes, 5. Vlissingen, 6. Zeelandia Middelburg, 7. Kapelle, 8. Dauwendaele, 9. VCK, 10. Bevelanders, 11. SSV’65, 12. Luctor Heinkenszand, 13. De Meeuwen, 14. Apollo’69, 15. ’s-Heer Arendskerke, 16. Kloetinge, 17. Lewedorpse Boys, 18. Hoedekenskerke, 19. Jong Ambon, 20. Wolfaartsdijk.

Met dank aan v.v. Arendskerke voor het fotomateriaal