Het doel en een keeper

15 december 2018 21:45

René van der Vliet

Je moet ook het doel, dat keeper Leon de Goffau de tweede helft verdedigde, dankbaar zijn dat het op de juiste plaats stond. Maar “the man of the match” is toch Leon zelf. Hij was bepalend voor de 0-3 overwinning in Zierikzee tegen MZC’11.

Het was “fris” op Sportpark Den Hogen Blok. Een pittige windje deed de gevoelstemperatuur flink zakken, maar het kunstgras lag er goed en strak bij. Het begin van de wedstrijd was voor beide partijen een periode van aftasten.
Over en weer kleine kansjes, maar de strijd werd eigenlijk tussen beide 16-meter gebieden gestreden. Totdat het geluk Nieuwdorp in de 41e minuut toelachte.
Een vrije trap, genomen door Martijn de Goffau, werd in de “16” van richting veranderd en de keeper van MZC’11 had het nakijken, 0-1. Dit was ook de ruststand.

De eerste tien- vijftienminuten van de tweede helft zette de thuisploeg veel druk op de verdediging van Nieuwdorp. Maar een bekende zegswijze in het voetbal zegt: “als je zelf niet scoort, dan doet de tegenstander dat wel”.
Een snelle counter van de Nieuwdorpers, gaf Cahit Arslanlar de kans, om als eindstation, Nieuwdorp op een 0-2 voorsprong te zetten.

Ondertussen had Leon de Goffau al twee keer kan redding gebracht in !00% één op én situaties. Eerst redde hij met zijn voet en de tweede keer verkleinde hij zijn doel zodanig dat de speler van MZC’11 alleen maar tegen Leon op kon schieten.
Onder meer door deze en nog wat ingrepen, bleef de stand 0-2 in het voordeel van de Nieuwdorpers.

Het had net zo goed op een voorsprong voor de thuisploeg kunnen uitdraaien. Maar twee keer de lat en één keer de paal stonden een treffer in de weg. In blessuretijd bepaalde Stefan vd Klooster de eindstand, 0-3.

Een lekkere overwinning zo aan het eind van 2018, ik hoop dat het straks in 2019 verder gaat.

Het duurt nog een paar dagen maar ik wens, samen met Liesbeth Iedereen fijne feestdagen en een goed en gezond 2019!