Net niet

8 december 2018 21:30

René van der Vliet

Zou Nieuwdorp tegen koploper Terneuzense Boys kunnen stunten? Het zag er op een gegeven moment wel naar uit dat de rode lantaarndrager de drie punten in Nieuwdorp zou houden. Uiteindelijk eindigde de wedstrijd in 2-2.

Nieuwdorp liet vanmiddag zijn tanden zien en Terneuzense Boys was niet echt in goede doen. Hiervan kon het elftal van trainer Romeo van Aerde al snel profiteren.
In de 6e minuut schoot Martijn de Goffau raak, maar Nieuwdorp was misschien nog aan het feesten, toen in de volgende minuut Terneuzense Boys op gelijke hoogte kwam door een doelpunt van Bart Hamelink.
Hierna kregen beide elftallen tot de rust nog diverse kansen op een doelpunt, maar het bleef 1-1.

Ook in de tweede helft was het een aantrekkelijk duel. Terneuzense Boys dat niet in hun spel kwam en Nieuwdorp dat op zoek ging naar een tweede treffer.
Het duurde tot de 66e minuut voordat de stand veranderde.
Kevin van Iersel profiteerde van een foutje in de verdediging van Terneuzense Boys en prikte de bal tegen de touwen, 2-1.
De gasten uit Terneuzen kregen hierna kansen om de stand gelijk te trekken, maar dat gebeurde pas in de 88e minuut, 2-2.

Nieuwdorp spartelde flink tegen om te voorkomen dat Terneuzense Boys alsnog met de winst ging strijken. Zo ranselde keeper Leon de Goffau, die de geblesseerde Ruud la Grand verving, in één van de laatste minuten van deze match de bal uit zijn doel, dat betekende dat 2-2 de eindstand werd.

Ik denk, dat als Nieuwdorp deze inzet blijft tonen, de (brood)nodige punten wel bij elkaar gespeeld zullen worden.