Paal en lat

28 oktober 2018 11:45

René van der Vliet

Toen wij vanuit Kloetinge op weg gingen naar Bruinisse. om bij de wedstrijd Bruse Boys-Nieuwdorp aanwezig te zijn, regende het een beetje. Naarmate wij in de buurt van Bruinisse kwamen, werd het weer steeds beter en uiteindelijk, tijdens de wedstrijd, scheen de zon.

Na afloop van de wedstrijd scheen deze nog steeds, zeker voor de thuisploeg. Bruse Boys was een maatje te sterk voor het elftal van Romeo van Aerde. Nieuwdorp verloor de wedstrijd met 4-2.

De wedstrijd begon met een valse start. De scheidsrechter besloot niet te beginnen omdat beide elftallen met witte sportbroeken aantraden. Dit kon/mocht niet van de leidsman. Uiteindelijk begon de wedstrijd een minuut of tien later met twee teams spelend in? U raadt het al met witte sportbroeken!

Veel invloed had dit “incident” overigens niet op de wedstrijd. De wedstrijd was nog maar acht minuten oud, of Martijn de Goffau benutte de eerste kans voor Nieuwdorp.
Zijn schuiver betekende 0-1. Na deze treffer drong Bruse Boys aan en het was aan een paar reddingen van Ruud la Grand te danken, dat de 1-1 pas in de 23e minuut viel.
Helaas duurde het niet lang of Bruse Boys nam de leiding. Dat gebeurde in de 27e minuut, 2-1. Dit was ook de ruststand.

Na de thee ging Nieuwdorp op jacht naar de gelijkmaker. Kevin van Iersel probeerde het met een kopbal, die helaas op de paal eindigde.
In de 53e minuut liep Bruse Boys verder uit naar 3-1, maar de keeper van de thuisploeg schatte een inzet van Kevin van Iersel verkeerd in en dat leverde Nieuwdorp de aansluitingstreffer op, 3-2. Hierna kreeg Nieuwdorp nog kansen, maar het lukte niet om de bal in het doel te krijgen. Dat lukte Bruse Boys wel.
Omdat de verdediging van Nieuwdorp niet attent reageerde, werd het 4-2 in de 60e minuut.

In de 86e en 89e minuut teisterde Martijn de Goffau nog de lat van het Bruse doel, maar de stand bleef tot het eindsignaal 4-2.