Tevreden?

1 september 2018 21:45

René van der Vliet

Nee, ik denk niet dat er iemand van Nieuwdorp tevreden kan zijn die aanwezig zijn geweest bij de bekerwedstrijd Nieuwdorp 1-Zundert 1. De supporters en het elftal van Zundert zijn uiteraard in hun nopjes. Zij keerden huiswaarts met een 4-1 overwinning in de (sport)tas.

Was het dan allemaal echt zo slecht wat Nieuwdorp betrof? Nee, dat nu ook weer niet. Er waren best wel enkele goede momenten, zeker in de tweede helft, maar er werd ook regelmatig een verkeerde pass gegeven, vaak kwam de bal in de voeten van de tegenstander terecht en er werd niet agressief genoeg gevoetbald, terwijl dat bij de tegenstander wel het geval was.

Toch opende Nieuwdorp de score. Martijn de Goffau zette in de 24e minuut de 1-0 op het bord. De voorsprong was maar van korte duur. zes minuten later maakte Jesse Mous 1-1 en drie minuten later keek Nieuwdorp tegen een 1-2 achterstand aan, door een doelpunt van Jay Musters.
Dit was ook de ruststand.

Na de thee was Zundert de bovenliggende partij en bouwde de voorsprong uit naar 1-3 in de 51e minuut door Karim Vriends.
Na dit doelpunt was het even tijd voor een opleving van de thuisploeg. Nieuwdorp kreeg nog een enkele kans om de aansluitingstreffer te maken, maar dat lukte niet.
In de 90e minuut maakte Jay Musters aan alle onzekerheid, als die er al was, een einde en bepaalde met zijn doelpunt de eindstand 1-4.

In deze wedstrijd zaten veel “leermomenten” voor de spelers van Nieuwdorp. Volgende week zaterdag de tweede ronde in het districtsbekertoernooi. Dan misschien wel tevreden gezichten.