Fris

19 mei 2018 22:00

René van der Vliet

In tegenstelling tot de vorige wedstrijd tegen Oostkapelle zag ik dat er nu wel gewerkt werd voor een goed resultaat. Dat SSV’65 de thuiswedstrijd met 1-0 won zou men terecht kunnen noemen omdat de thuisploeg het betere van het spel had. Maar ook Nieuwdorp kreeg zijn kansen.

Het was behoorlijk fris op Sportpark Het Schenge, echt een weertje om verwarmd te worden met een lekker potje voetbal tussen SSV’65 en Nieuwdorp.
Het begin zag er dan ook hoopvol uit, maar al snel bleek dat Nieuwdorp veel moeite moest doen om de thuisploeg van het Nieuwdorpse doel te houden.

Het elftal van Carlos de Jonge probeerde voetballend Nieuwdorp aan banden te leggen. Merendeels lukte dat ook, maar Nieuwdorp kroop regelmatig uit zijn schulp en was enkel keren in kansrijke positie.

In de eerste helft werd er dus niet gescoord, ruststand 0-0.

Ik denk dat veel supporters nog in het clubgebouw van SSV’65 zaten toen de thuisploeg op een 1-0 voorsprong kwam. Nog geen minuut in de tweede helft gespeeld en de bal viel, na een hard schot van afstand, in de kruising van het doel van Nieuwdorp, 1-0.

Er waren gelukkig nog genoeg minuten over om minimaal de gelijkmaker te maken.
Maar doordat de passes over afstand en van kort bij niet een medespeller bereikte maar wel de tegenstander, kregen de Goesenaren menig kans om de voorsprong te vergroten. Keeper Ruud la Grand moest ook enkele keren handelend optreden om Nieuwdorp in de race te houden.
Mede hierdoor werd de schade bepekt en verloor Nieuwdorp met 1-0 van SSV’65.

Volgende week thuis tegen Klundert, de laatste competitiewedstrijd van dit seizoen, een wedstrijd waar veel op het spel zal staan…..