Jeugdwedstrijden 10 maart

13 maart 2018 14:15

Dromen, koude douche en veel haar op de benen!

"Het zijn net jonge veulens die voor het eerst de wei in mogen, zo blij zijn ze", aldus een moeder van de jongste spelers. En zo was het ook. Na meer dan 3 maanden mochten alle jeugdteams de voetbalwei weer in, onder prima weersomstandigheden.

We beginnen met de JO17: Zaterdag weer het begin van de competitie. Kapelle uit in de voorjaarscompetitie verloren we daar thuis 4-3 van, tijd voor revanche. We begonnen scherp aan de wedstrijd en kregen grote kansen. Kapelle mag van geluk spreken dat na 5 minuten het nog een wedstrijd is. Naarmate de eerste helft verder gaat zakt ons niveau wat weg, plots een goede solo van Dylan, 0-1. Daarna komt Kapelle met een lange bal op 1-1,  vlak voor rust scoren wij de 2-1. Dit kunnen we helaas niet vasthouden, wederom een hoge bal verkeerd ingeschat betekent 2-2 bij rust. Gelijk na rust word er slap verdedigd, en kan Kapelle op 3-2 komen, gelukkig we blijven voetballen. Als we met 10 man verder moeten lijkt het moeilijk te worden. Toch creëren we genoeg kansen en Matthijs beloond hard werken met een doelpunt 3-3, tevens de eindstand. In een wedstrijd waar we goed voetbalden.

De JO15 moest uit naar Dreischor. Olde bekeek eens de tegenstander en concludeerde: die mannen komen bijna allemaal met de auto, die hebben meer haar op de benen dan ik". Uitslag: dubbele cijfers verloren tegen JO17/JO19? De JO13. Een gemakkelijke ochtend op eigen veld. We kwamen al vrij vroeg op 1-0 door Jesse. Het bleef enige tijd 1-0 en RCS kreeg iets meer grip op ons. Maar ze konden ons niet van ons stuk brengen. Jesse zorge voor de 2-0 en 3-0, na een paar heerlijke steekballen van Cas. Na de rust een vroege goal van Wessel. Na die goal kregen we 2 doelpunten tegen doordat we iets te makkelijk erover dachten. Maar een goed spelende Cas strooide ook de 2de helft met lekker steekballetjes waardoor we de score konden uitbreiden. Achterin pakte we het weer goed op door Juli, Jasmijn, Stijn en Jelmer. Owen had ook een paar echt mooie goede reddingen. We wonnen uiteindelijk met 6-2. Wessel scoorde 2 keer en Jesse 4 keer.

De JO11-1 speelde vanochtend  tegen 's-Heer Arendskerke JO11-1. Heerlijke wedstrijd, die op en neer golfde. Waar wij net misten, waren zij wel trefzeker. 1-4 de rust in. Mika was goed op de goal en Milan schoot een heerlijke bal in. Na rust scoorden zowel zij als wij 2x. Eerst dachten we: Nu is ons bekeravontuur helaas over, maar het bleek competitie te zijn. Voor de komende wedstrijden: Als we iets slimmer zijn voorin had er wat meer ingezeten maar helaas.

Vanmorgen heeft  JO11-2 de eerste wedstrijd gespeeld na de winterstop. Nadat we voor de winterstop bovenaan zijn geeïndigd, heeft de knvb ons in een hogere klasse ingedeeld, het is de vraag of dit niet te hoog is ? GPC jo11-3 was onze tegenstander. Kevin onze laatste man was nog geblesseerd, zodat Rowan de eerste helft laatste man was. GPC was duidelijk iets sterker dan ons, 2 tot 3 spelertjes van hun staken er bovenuit, en hadden een goed en zuiver schot. Het duurde niet lang tot we met 0-3 achter stonden. Toch wist Robin nog knap te scoren na een mooie aanval. Hierna kregen we al gauw weer een doelpunt tegen en gingen sommige kopjes hangen. GPC bouwde de voorsprong al snel uit. Wij hadden geen wissels waardoor sommigen aan het eind v.d eerste helft er al door zaten. Wat jammer is dat wij (nog) een paar "dromers" in het team  hebben, en dat kunnen we eigenlijk niet gebruiken. Als iedereen dezelfde inzet zou hebben, dan had deze uitslag niet nodig geweest. De tweede helft liep de score op tot 1-14. Toch heb ik wel een paar positieve dingen gezien en hoop dat we daar op voort kunnen bouwen. Hopelijk volgende week beter. Eindstand Lebo/svn/vvb jo11-2 -gpc jo11-3  :1-14.

Dan de JO09-1: "Koude-warme toch Koudekerke". Gisteren gingen we naar Koudekerke voor onze eerst wedstrijd in de 4e klasse. Ook wij zijn een klasse hoger geplaatst wegens de goede resultaten in het najaar. Dat je dan toch iets meer tegenstand krijgt is te verwachten.  Helaas verloren met 8-1, maar we hebben een nieuwe ontdekking gedaan in spits, Noah die het niet onverdienstelijk deed en de eer redde. Verder helaas niet kunnen douchen wegens koud water, maar het was wel mooi voetbalweer vandaar toch een beetje "warme"kerke.

JO09-2 Na een lange winterslaap eindelijk de eerste competitiewedstrijd. Hopende dat iedereen inderdaad uitgeslapen was begonnen we de wedstrijd iets te slap waardoor Dauwendaele al vroeg op voorsprong kwam. Met een klein beetje scherp zetten gingen de kopjes de goede kant op. We waren fel aan de bal we gaven niks meer weg en zorgden ervoor dat de tegenstander niet het gevoel kreeg dat er vandaag iets te halen viel. We zagen van tijd tot tijd goed samenspel maar ook veel individuele acties die bijna altijd tot het maximale resulteerde. In de tweede helft was dit beeld niet anders. We mogen trots zijn op een collectieve sterke wedstrijd. Hopelijk kunnen we dit gevoel nog lang vasthouden. Op naar de volgende pot voetbal. Eindstand LEBO/SVN/VVB JO9-2 -  Dauwendaele JO9-4  13-1 .

De JO07 verloor thuis van RCS.

CasHermes