2 december: winterse taferelen voor de jeugd

5 december 2017 10:30

Het was een koude morgen, deze 2 december. Er waren geen wedstrijden gepland op de velden van Lewedorp voor de jeugd. Alleen de JO11 speelden een thuiswedstrijd, de JO11-1 op Borssele, de JO11-2 op Nieuwdorp (zie foto). De JO17 ging richting Sluis.

De JO17 met vervangende coach Rene Hillebrand: Vandaag met de Jo17-1 mee naar Sluis. Na vorige week de wedstrijd tegen Luctor zag ik een heel ander team staan. Steek het op het weer, slecht veld of wat voor excuus dan ook, maar wat een slordigheid aan onze kant, ballen kwamen niet in de voeten, maar sprongen alle kanten op. Een wedstrijd om gauw te vergeten, eindstand 6-1 verlies.

De JO15 was vrij.

De JO13: Oscar de Kooning: Een mistige route en een rommelige voorbereiding zorgde ook voor een rommelige wedstrijd. We zagen al vrij snel dat het een makkelijk ochtend ging worden, de tegenstander wilde en kon weinig tot geen tegenstand bieden. Bij rust was het 0-4 en hadden we een legio aan kansen gemist ook pakte de keeper van HVV een paar goeie ballen. Keeper Owen moesten we even wakker schudden en opwarmen in de rust want die heeft werkelijk geen bal gekregen. De tweede helft hetzelfde spelbeeld maar toch maar 2 doelpunten erbij gemaakt. HVV kwam ook nog een keer voor de goal en scoorde gelijk. Owen zijn uitleg: ik stond helemaal vast gevroren en kon amper meer duiken of springen. Einduitslag 1–6 in ons voordeel. Het seizoen voor de winterstop zit erop en we kunnen terug kijken op een goede seizoenshelft waarin we wel stappen gemaakt hebben. Binnenkort duiken we de zaal in.

John Bos: De JO11-1 was thuis tegen Dauwendaele ook scherp ondanks de kou..... In de eerste helft moest gelegenheidskeeper Senna 1 !! bal oprapen die van 30 meter geschoten werd. Dit was get enige wapenfeit van een veel mindere tegenstander. Wij daarentegen hebben wel 30 keer op de goal geschoten en vaak was dat ook na een fraaie aanval. Omdat hun beste speler op doel stond scoorden we maar 3 keer. Ook na rust was het niet veel anders, veel kansen en een bijna vastgevroren Senna op de goal. Na rust werden er nog 5 ballen ingeprikt waardoor de eindstand 8-0 werd. Doelpunten: Milan B 3x, Pieter en Long allebei 2x en Milan S 1x. Na een slechte reeks eindelijk weer een wedstrijd die niet alleen qua uitslag maar zeker ook qua spel goed was. Volgende week sluiten we competitie af tegen Kloetinge en de week erna gaan we proberen te overwinteren in de beker.

Rick Delhez: Vandaag de eerste winterwedstrijd voor de JO11-2 tegen Kapelle, gespeeld op Nieuwdorp. Het was koud en wit en dit kwam ons spel niet ten goede. We hebben 8 tegen 8 gespeeld. En van die 8 waren er bij ons maar 4 hooguit 5 die voetbalden en hun best deden. Die andere: geen zin, koud of die vonden de sneeuw interessanter. Het jammere is wel dat je dan je teamgenoten laat zakken en je trainers. Kapelle maakte goed gebruik van de situatie en voetbalde gemakkelijk naar de eindoverwinning van 1-9. Sint en zwarte Piet hadden nog een leuke attentie voor de spelers, maar die had niet iedereen verdiend! Kortom een dag om snel te vergeten. Hopelijk volgende keer iedereen bij de les.

Frank Eckhardt: Bij de JO9-1 het omgekeerde van de JO11-2, ondanks de kou en 8 tegen 8, een zeer attent, fel op de bal en oplettend 8-tal uit en tegen Zeelandia-6. Tevens wat wijzigingen in de opstelling doorgevoerd om meer voetbal over de flanken te krijgen en andere doelpuntenmakers. En dat resulteerde in mooie en grote kansen voor iedereen. Samen kunnen we veel. Doelpunten: eerste helft 2x Sander en 2x Vince, tweede helft 1x Noah, 1x Roy, 1x Keano, 1x Vince en 1x Sander. Eindstand 1-9.

Remo De Jonge: Vandaag is de JO9-2 afgereisd naar Kamperland. Een wel erg koude ochtend maar toch de mouwen opgestroopt om een goede partij op de mat te zetten. Wegens afwezigheid van de leider daarom een kort verslag. De honneurs zijn dan ook waargenomen door Robin en Boris, hiervoor dank. We mogen wel trots zijn op onze spelertjes en natuurlijk leiders en ouders om ook deze kou te trotseren daarom complimenten voor iedereen. Eindstand  Bevelanders JO9-1G  -  LEBO/SVN/VVB JO9-2  5-3. Een fijn sinterklaasfeest toegewenst aan iedereen.