JO-17 wint in Smerdiek!!

20 november 2017 11:45

De verslagen van alle op 18 november gespeelde jeugdwedstrijden.

RoyGeelhoed

"Matige pot, individuele kwaliteiten beslissen de wedstrijd, ook bij de senioren scoren de spelers hoge ogen, ga zo voort". Het was het bericht na de wedstrijd van de JO17 tegen Smerdiek JO17 van coach Pieter de Vos van de JO17 op de groepsapp van de wedstrijdverslagen. Toch even een telefoontje op zondag. Het bericht was enigszins met een knipoog, maar ........................toch ook weer niet. De 3 verenigingen van de SJO doen (te?) vaak een beroep op de JO17 spelers om 's middags mee te doen met de lagere seniorenteams. Reden laat zich raden. Te weinig spelers om de opgegeven teams te bemannen. Van Max en Kevin (VVB) is het bekend dat zij 's middags meedoen met Borssele 1, Jarmo gaat (meestal!) mee met Lebo 1 als 14e man vanwege de ellenlange blessurelijst. Maar toch, daarnaast worden wekelijks nog eens 4 tot 5 man opgeroepen. "Ik begrijp het aan de ene kant wel, maar wil niet dat dit ten koste gaat van (de instelling van) mijn team en ook niet ten koste van de fysieke gesteldheid van de jongens. We zullen wekelijks goed moeten opletten. Communicatie is belangrijk vanuit alle senioren-trainers" aldus Pieter. Gelukkig herstelde de JO17 zich na de 6-1 nederlaag vorig week. Uit werd dit weekend met 1-5 gewonnen van Smerdiek, doelpunten door Jarmo en Dylan (ieder 2x) en Kevin.

De JO15 en JO13 waren vrij.

John Bos: De JO11-1 speelt de laatste weken ver onder hun niveau, en dat was tegen GPC niet anders. Slecht spel, te weinig overspelen, en niet de dingen doen die ze moeten doen. Toch gingen we met 1-2 de rust in door goals van Milan Boone en Senn. En eigenlijk kwamen we niet in gevaar, maar de scheids vond dat hij GPC wat moest helpen. De 1-2 was dan ook uit een strafschop die zelfs GPC niet zag aankomen. Na rust werd het zelfs nog 2-2, met weer een dubieuze rol voor de scheids, maar verder lieten de mannen het niet komen. Nadat Milan Selim eerst 8 dotten van kansen om zeep had geholpen, was het de andere Milan die met 3 goals de wedstrijd in ons voordeel beslistte. Eindstand 2-5.

John de Jager: De JO11-2 moest vandaag thuis aantreden tegen de koploper Hoek/Philippine. De ploeg startte overtuigend en kwam dan ook binnen een kwartier op 3-0. De eerste beste aanval van Hoek leverde de 3-1 op. We waren even vergeten om ook te verdedigen. Net voor de rust de aansluitingstreffer, 3-2. Toen direct na rust de 3-3 viel, leek het er even op dat we de winst uit handen gingen geven. Gelukkig herpakte het team zich, met goed voetbal. Dit resulteerde in een uiteindelijke 6-3, een mooi collectief resultaat. Na afloop complimenteerde de Hoek-coach het team met het vertoonde spel, goede passes en de mooie goals. Een sportief gebaar van een gelijkwaardige tegenstander. Doelpunten: Rowan 3x, Zhi 1x en Jasmijn 2x. Remo De Jonge van de

JO09-2: Een koude ochtend op de velden van LEBO. Vandaag waren de jongens van De Westhoek de tegenstander. Een gelijkwaardige tegenstander, waar we van tijd tot tijd goed voetbalden. Echter konden we net niet altijd het doel vinden. Maar bleven we wel knokken om niet de tegenstander de kans te geven verder uit te lopen. Volgende week weer nieuwe kansen. Eindstand LEBO/SVN/VVB JO9-2  -  De WESTHOEK JO9-2  3-6.

Frank Eckhardt: Op verzoek van John de Jager(***), hierbij wat eerder dan op de zondag het verslag van de 1-9 overwinning  van de Jo9-1. Vanochtend weer een stap maar het virtuele kampioenschap gezet (de stand wordt immers niet bijgehouden), maar als je alles wint dan kan het gewoon niet anders. Uit naar Dauwendaele met 3 geblesseerden en 6 fitte spelers. Maar uiteindelijk door om de 7 minuten te wisselen om en om ging het wel. Ze kregen een missie mee: "Roy moet scoren"  wat soms tot rare situaties leidde (korte ballen)  maar het is gelukt. 1-3 bij rust en 1-9 eindstand (1x Roy? 3× Sander, 3x  Keano en 2x Vince) verder ook nog een paar kansen voor Chantal, maar voor haar zat het niet mee. Goede wedstrijd van iedereen en op naar het kampioenschap.

(*** Omdat Frank altijd moet bijkomen op zondag van zijn zaterdag(avond)verplichtingen (huishoudelijke taken, trainer/coach JO09-1, speler Lebo 3, zaterdagavond-uitjes) komen de verslagen pas laat op zondag binnen. Vandaar aansporing, met een knipoog, op deze op zaterdag dan ook maar te doen. Bedankt Frank!)