Barre weersomstandigheden voor de jeugd

14 september 2017 14:00

Een verslag van de jeugdwedstrijden van zaterdag 9 september 2017

RickImanse

Terwijl de regen met bakken uit de hemel viel, gingen toch een heleboel jeugdwedstrijden door.

De JO17 speelden een oefenwedstrijd op DWO'15. Coach Pieter de Vos zag een mindere tegenstander, doel van de wedstrijd was proberen voetballende oplossingen te zoeken. Dit bleek soms wat lastig, 2-3 bij rust, een  betere 2e helft resulteerd in 5-2 winst. ........

De JO15 werd afgelast, de JO13 ging richting Apollo. Oscar;"Apollo'69 jo13-1 was onze tegenstander op deze regenachtige ochtend. Het eerste kwartier was waterballet en daar hadden we nog niet opgetraind. Na het eerste kwartier pakte we het beter op en hadden we meer controle. Na de rust speede we verder op het hoofdveld omdat veld 2 niet meer bespeelbaar was ivm de regen. We hadden het overwicht de eerste 15/20 minuten wat leidde tot een marge van 3 doelpunten. De laatste 10 minuten maakte we het nog spannend tot het einde. Gelukkig trokken wij aan het langste eind. 3-4 gewonnen. Doelpunten: Cas, Jesse 3x.

De JO11 speelde op Borssele tegen Sluiskil. "William Boone: Vandaag de tweede bekerwedstrijd tegen Sluiskil jo11-1. Op een nat maar goed veldje waren we de bovenliggende partij ,ondanks dat we niet goed speelden. De ruststand was 5-1. Na wat uitleg in de rust wat er mis ging en wat er beter kon gingen we de tweede helft in. Het spel was iets beter als voor de rust en we scoorden nog vier keer na een legio aan kansen.Eindstand Lebo/Svn/Vvb jo11-1  -  Sluiskil jo11-1. 9-1.Doelpunten Bruce 1 ,Pieter 1,Milan 1,Long 3 en Senn 3. De JO11-2 was vrij.

Nu de verslagen van de JO09. Frank Eckhardt: Tweede bekerwedstrijd Jo9-1 uit naar DWO'15. De grote plassen in en rond Lewedorp voorspelde niet veel goeds. Maar in Ovezande was een mooi veld zonder plassen, dus voetballen. Eindstand 6-2 met goals van Chantal (2x), Sander(2x) en Keano (2x). Leuke en mooie pot. Remo De Jonge: Een zeer natte ochtend om te voetballen maar uiteindelijk toch afgereisd naar Arnemuiden. Waar we een droge eerste helft in gingen. Een leuke tegenstander die gelijkwaardig was aan ons kansen waren er over en weer zo ook de doelpunten. Rust 2-2. Na rust hadden we weer te maken met een wolkbreuk en na een minuut of 10 ook nog onweer. Dus direct naar binnen en de wedstrijd daarbij ook gelijk geëindigd. Jammer van het weer we waren de kleedkamers goed uitgekomen voor eventueel winst. Maar weer wat geleerd en dat telt ook. Eindstand Arnemuiden JO9-3G  -  SJO LEBO/SVN/VVB JO9-2  2-2.

Ook de JO07, onder leiding van Joan Eversdijk, speelden in Arnemuiden. Het werd 5-5.