BSC G Toernooi 2017

14 mei 2017 21:30

Co de Vos

Felle regen- en onweersbuien zorgden er voor dat het leukste toernooi van Zeeland een half uurtje later van start ging, maar toen het gerommel eenmaal uit de lucht verdwenen was kon niets of niemand de teams meer tegenhouden, ook een regenbui die meer weg had van een moesson niet.

Zoals altijd werd er op het scherpst van de snede gestreden, of het nu ging om de poulewedstrijden, de demonstratietraining met de jonge G-spelers van Zeelandia Middelburg onder leiding van Rogier Veenstra, Daniel Wisse en Joost de Kubber, of bij de voorronden van de penaltybokaal met o.a. Rens Bliek en de vrijwilligers van de Rabobank, die als een rode draad door de middag liepen.

In de loop van de middag verdwenen de buien van de lucht en toen ook het dweilorkest de Zandlopers uit Heinkenszand begon te spelen was het weer feest als vanouds, zowel binnen als buiten de lijnen. Door al die gezelligheid vloog de middag om en zou je bijna vergeten dat er ook nog ergens om gestreden werd.
Noem het toeval of niet, maar met de komst van Wethouder Kees Weststrate die de prijzen kwam uitreiken ging letterlijk en figuurlijk het zonnetje weer volop schijnen. Ook was hij net op tijd om te zien dat het nog even reuzespannend leek te worden toen het team van Walcheren “plotseling” een wedstrijd verloor, maar door de daaropvolgende pot weer “gewoon” te winnen lieten ze even zien dat er vanmiddag maar één terechte kampioen was!!

Rond de klok van vijf uur kon de wethouder met een ietwat haperende microfoon het woord nemen om de organisatie, vrijwilligers, scheidsrechters, maar zeker ook de spelers en hun begeleiders een verdiende pluim te geven en de bekers uit te reiken aan;

Deelnemers penaltybokaal;

1 Dion (Walcheren)

2 Aster (’t Verzet)

3 Marc (Terneuzense Boys)

G Toernooi;

1 Walcheren

2 ’t Verzet

3 Barendrecht

4 SSV ‘65

5 Axel

6 Terneuzense Boys

Na afloop was er nog volop gelegenheid om te genieten van de feestelijke klanken van de “Zandlopers”, niet alleen voor de deelnemers van het toernooi maar zeker ook voor de spelers en begeleiders van Nieuwdorp 1, die door een 0-0 gelijkspel tegen de Meeuwen zich zonder nacompetitie ook volgend seizoen Tweede Klasser mogen noemen.