BSC zoekt nog ploeg voor de superpoule

29 maart 2017 22:30

PZC

NIEUWDORP - Zestien van de negentien deelnemende clubs weten na dinsdagavond tegen wie ze het in de eerste wedstrijd op het toernooi om de Borsele Sloepoort Cup op moeten nemen.
De drie clubs uit de superpoule zijn nog in onzekerheid. ,,We zoeken namelijk nog een vierde ploeg'', aldus Peter de Vos namens de organisatie

Kloetinge, Goes en Vlissingen hebben al toegezegd, maar Hoek koos ook dit jaar voor een andere opbouw van de voorbereiding. De contacten met Ruud Pennings (die naar Halsteren vertrekt) zijn goed, maar Halsteren neemt al deel aan een ander toernooi in die periode."

Het toernooi - traditioneel in de voorbereiding op het seizoen - staat gepland in de week van zaterdag 19 tot en met 26 augustus. Dat kan ook voor de zondagtak van Vlissingen nog een probleem worden. De Vos: ,,Als zij de volgende wedstrijd in het toernooi om de districtsbeker winnen, plaatsen zij zich voor het KNVB-bekertoernooi. De eerste wedstrijd in dat toernooi wordt ook in die periode gespeeld. Hoe de superpoule eruit gaat zien, is nu dus nog een groot vraagteken.''

Tijdens een sponsoravond, met Eddie Bogaert als presentator en ex-profwielrenner Johnny Hoogerland als gast, werd in de kantine van Nieuwdorp wél geloot voor de overige vier poules, A tot en met D. Hoogerland koppelde steeds twee clubs aan elkaar voor de eerste groepswedstrijd.

De uitslag van dat eerste duel is bepalend voor het verdere verloop van het toernooi. In de tweede wedstrijd nemen de winnaars het namelijk tegen de winnaars op en de verliezers tegen de verliezers. Op vrijdag 25 augustus spelen de nummers vier om de 13e tot en met de 16e plaats, een dag later worden de finalewedstrijden afgewerkt.

Poule-indeling en eerste wedstrijden.

Superpoule: Vlissingen, Kloetinge, Goes en een nog onbekende vierde ploeg.

Poule A (19 augustus): GPC Vlissingen-De Meeuwen, Patrijzen-DwO'15.

Poule B (19 augustus): Walcheren-Nieuwdorp, Nieuwland-Krabbendijke.

Poule C (21 augustus): Vlissingen (zat)-Oostkapelle, Terneuzen-FC Dauwendaele.

Poule D (23 augustus): RCS-Yerseke, WHS-Zeeland Sport.