Jeugdperikelen op een mistige zaterdag

20 februari 2017 22:15

John de Jager

De JO17 moest richting Steen. Omdat de wedstrijd om 14.30 uur was, konden Lebo 1 spelers Oscar en Boris niet mee. Gelukkig was Rene Hillebrand en Marjolein Klaassen bereid de honeurs waar te nemen. Marjolein:"Wij moesten met JO17 tegen Steen. We kwamen eerste helft weer op 1-0 door een doelpunt van Jarmo. Ruststand 1-0 voor ons. Na de rust zakten we weer in en kregen we er weer 1 rond onze oren. Ongeveer 10 minuten voor tijd scoorden we de 1-2 door Dylan, voorzet van Soren. Daarna hield Dave ons nog goed op de been. Eindelijk een keer gewonnen! Niet voor niets zo'n eind rijden!

Rene Hillebrand was na afloop ook tevreden over hetgene hij had gezien. Rene:"ik kan alleen maar zeggen dat Oscar en Boris, samen met Marjolein, goed werk doen. Ik heb goed voetbal gezien, een goede groep".
Ook de JO15 had een wedstrijd, thuis tegen Kloetinge. Ook hier kun je stellen dat ondanks het verlies van 4-0 de ploeg vooruit gaat. Dit onder de bezielende leiding van Pieter de Vos. Na een 0-3 rust uiteindelijk de 0-4. Je kunt wel merken dat er 2 spelers zijn doorgeschoven naar de JO17, maar we gaan stapje voor stapje vooruit. Ook was het de laatste wedstrijd van Cas de Vlieger. Hij heeft het verzoek gedaan om overschrijving naar Kloetinge te doen, en gezien het aantal spelers is dit geen probleem. Cas, bedankt voor je inzet!
De JO13 verloor in Krabbendijke. De JO11-1 moest ook naar Krabbendijke:"Johnny vd Klooster: Krabbendijke U11-3-Lebo U11-1,Rust 6-2, Eindstand 6-4. Na een zeer matige start stond het al snel 2-0 doordat we met zijn allen het toeschouwersaantal in de dichte mist omhoog hielpen.
Na 15 minuten begonnen we de tegenstander eindelijk onder controle te krijgen en scoorde Jelmer de 3-1 waarna Sebas de ruststand op 6-2 bracht. In de rust hebben we alles rechtgezet en heeft het team de draad positief opgepakt.
We hadden de tegenstander volledig in de tang  jammer dat we de vele kansen niet optimaal benutten anders had de eindstand niet bij de  6-3 door Sieb en uiteindelijk 6-4 door Migjen gebleven. Kortom een leerzame 2e helft en heel veel veerkracht waarbij de spelers zelf tot de oplossingen zijn gekomen.

De JO11-2 had een monsterscore. William Boone: Sjo Lebo/Svn jo11-2 tegen Kapelle jo 11-4. Op deze mistige zaterdagmorgen moesten we tegen kapelle zonder Bruce die ziek was.Al snel werd duidelijk dat we wel een maatje te groot waren.Het werd daarom ook een schietschijf voor de goal van Kapelle.Ruststand slechts 5-0 doordat we heel slordig speelden en omdat onze keeper Senna heel alert was op de enige counter van Kapelle.Tweede helft ging voetballend stuk beter betere passen en combinaties sloten we hun goal helemaal af en konden de score op laten lopen tot 11-0.Senna tweede helft nog een mooie redding.Doelpuntemakers Milan 6,Senn 2 ,Pascal1 en 2 eigen doelpunten mooie overwinning en de eerste plaats.

De JO09-1 verloor met 3-0 bij SSV, ondanks een gelijkwaardige wedstrijd. John Bos: De JO9-1 was heel enthousiast om de eerste wedstrijd van de 2e seizoenshelft te spelen. We moesten al vroeg tegen SSV JO9-1. Goede tegenstander maar wij waren door wat winterse aankopen ook sterker geworden. Met Espen en Neline was ons middenveld wat krachtiger en konden sommigen uitrusten als dat nodig was. We begonnen sterk al hadden we veel moeite om elkaar te vinden, zeker op hun helft. Verdediging stond goed met Kevin en Adem. Chloe pakte alle ballen en Luuk, Rowan,Neline, Espen en Damian bikkelden op het middenveld. Zo konden Robin en Zhi proberen om voorin voor gevaar te zorgen. Helaas scoorde SSV in de eerste helft een frommelgoal en na rust, met Rowan op de goal, werden we te moe om nog bij hun goal te komen. Zij deden dat wel en scoorden ook nog eens 2 keer. Al met al een goed resultaat in deze zware klasse.
De JO09-2 : Frank Eckhardt: Na alle drukte van de zaterdag, het verslag geschreven op zondag: eerst voetbal, daarna ouderencarnaval en bezoeken aan de zorgboerderijen. Eindelijk tijd voor een klein verslagje van de gewonnen wedstrijd. Iedereen was aanwezig dus het zou veel wisselen worden, daar de tegenstander geen wissels had. Kai keepte goed op de goal en heeft er slechts eentje doorgelaten, maar dat werd ruimschoots gecompenseerd door de rest. 1-0 Fay, 2-0 Keano, 2-1 (Kapelle), 3-1 Amillon , Na rust, 4-1 Keano, 5-1 Fay, 6-1 Chantal, 7-1 Sander. Ook de JO07 speelden allebei. Anja de Vos: Sjo07-2 tegen Yerseke j07-2. Gerhani was weer op dreef hij scoorde weer14 x en Niels als invaller van Jet (ziek) 1 x, De tegenstander voetbalde ook nog met 5 tegen wij 4. Milou gaf ook nog een mooie voorzet op gerhani en coen verdedigde goed.

Leider Remo speelde een "thuiswedstrijd", in deze dagen rond de carnaval:"Vandaag de derby van de lage landen. Naar het mistige s'Heerenhoek voor een eindelijk weer lekkere pot voetbal waar we allemaal weer naar uit keken.
We begonnen weer lekker fel en wakker aan de wedstrijd wat ons geen windeieren legde na 5 minuten stond het al 0-3. Vervolgens gingen we gewoon op deze voet verder en was de ruststand 0-5. Na rust waren we wat rustiger en was het meer voetballen van twee kanten Patrijzen kwam echter niet tot scoren en wij wel dus werd de eindstand bepaald in ons voordeel. Leuke pot goed gespeeld en vooral veel samenspel. PATRIJZEN JO7-1  -  LEBO/SVN JO7-1  0-7.