Rommelig

3 december 2016 21:45

René van der Vliet

1-1 was het eindresultaat van een, in mijn ogen, rommelige wedstrijd tussen vv Prinsenland en sv Nieuwdorp. Even buiten Dinteloord, op een mooi sportcomplex, “vochten” beide elftallen om de broodnodige punten. Met in het achterhoofd dat Nieuwdorp drie punten meer had vergaard dan de tegenstander, zou een overwinning een welkome aanvulling van het puntentotaal betekenen. Het mocht echter niet zo zijn.

De eerste helft lieten beide ploegen wel werklust zien, maar dat ging en dat geldt zeker voor Nieuwdorp, ten koste van goed voetbal. Rommelig, af en toe slordig en onzorgvuldig veldspel gingen hand in hand. Er kwamen heus wel kansen, zeker voor de Nieuwdorpers, om de score te openen, maar er werd haastig en onzorgvuldig met de kansen omgesprongen. Prinsenland  voetbalde niet veel beter, maar kwam halverwege de eerste helft toch op een 1-0 voorsprong door niet goed ingrijpen van de Nieuwdorpse verdediging.

Zoals wel eerder is gebeurd deze competitie, moest Nieuwdorp aan de bak om een doelpunt te scoren. Dat gebeurde dan ook in de allerlaatste minuut van de eerste helft. Stefan v.d. Klooster kreeg de bal en dat betekend dit seizoen vaak een doelpunt. Zo nu ook weer. Prinsenland en Nieuwdorp konden met een 1-1 ruststand aan de thee.

De tweede helft was ook van een bedenkelijk niveau. Prinsenland en Nieuwdorp probeerden het wel, maar het kwam er niet uit. Nee, het werd er niet fraaier op. Ondanks pogingen van de thuisploeg en Nieuwdorp, om een winnende treffer te produceren, bleef de stand steken op 1-1. Ik denk dat beide trainers hier niet erg tevreden mee zullen zijn.

Volgende week de laatste wedstrijd van 2016 voor Nieuwdorp, thuis tegen De Meeuwen. Dat zou wel eens een heel leuke wedstrijd kunnen worden misschien wel met veel doelpunten en mooi voetbal. Wij zullen het zien….