Niet mopperen

27 november 2016 13:45

Jan Kole

Binnen 10 minuten met 0-2 achter staan en uiteindelijk 2-2 als eindstand. Da’s niet verkeerd, met dank aan Ruud. Terneuzenaanvaller Ruud Hoogesteger, omdat hij enkele 100% kansen miste of, zo je wilt, Nieuwdorpdoelman Ruud la Grand, omdat hij daarbij steeds een niet te nemen hindernis bleek.

Het eerste halfuur was het spel van Nieuwdorp alles behalve sprankelend. Er ging in alle opzichten veel fout. Al na vijf minuten was het 0-1, omdat er erg naïef verdedigd werd.
Weer vijf minuten later werkte Kevin Joosse de bal na een strakke voorzet in het eigen (lege) doel, 0-2. Pas na een halfuur herpakte Nieuwdorp zich enigszins en werd er ook meer druk gezet op de verdediging van de gasten.
Een hard schot van Janick van As werd van de lijn gehaald, na een goede actie van Martijn de Goffau over links ging de bal maar ternauwernood voorlangs de achterste paal.
Terneuzen kwam nog enkele malen goed door over de flanken, maar de voorzetten werden niet op waarde geschat.

Binnen vijf minuten na de pauze scoorde Nieuwdorp en dat had de ploeg nodig. Martijn de Goffau kwam als overwinnaar van een lijf-aan-lijfgevecht uit de strijd op de zestien, omspeelde vervolgens de keeper en plaatste de bal in het lege doel.
In de 55e minuut mistte Terneuzense Boys dé kans op 1-3. Eerst werd de bal tegen doelman la Grand aangeschoten en de rebound ging over.
Prompt werd het enkele minuten later 2-2. Uitblinker Kevin van Iersel gaf de door Maros Goes geschonken wedstrijdbal van links hard voor, waarna Stefan van de Klooster de bal van dichtbij keihard in het doel roste.
Nieuwdorp kon niet echt doordrukken en de beste kans in het laatste halfuur was nog voor de Boys, maar zoals gezegd, Ruud la Grand voorkwam erger. Terneuzen en Nieuwdorp hielde dus ieder een punt over aan de wedstrijd. Ik denk dat Terneuzen daar het minst blij mee is.