Jeugdvoorzitter stopt

13 november 2016 22:00

Enkele weken geleden is middels een brief aan de ouders aangegeven het belang van een stem inzake de samenwerking met intentie tot fusie. Bij een NEE bij 1 of beide verenigingen zou onze jeugdvoorzitter stoppen. De uitkomsten zijn bekend. Het ontbreken van een draagvlak, naast negatieve uitspraken, hebben tot dit besluit geleidt. Een besluit genomen door John met pijn in het hart, dit na 26 jaar.

alle ouders van de jeugdleden Lewedorpse Boys / SV Nieuwdorp / vv Borssele

Beste ouders,

"Het doel van de fusie is de jeugd (jongens en meisjes) een toekomstperspectief te bieden, er voor te zorgen dat de jeugd van Nieuwdorp tot in lengte van dagen hun favoriete sport kan uitoefenen. Dit ook in hun latere hoedanigheid van senior".

Het zijn de woorden van de voorzitter van SVN in een mailwisseling met een lid van ons jeugdbestuur. Duidelijke mooie woorden, echter welke helaas niet hebben geleid tot een JA in de stemmingsronde bij de leden van de SV Nieuwdorp.

Het antwoord was verassend voor mij: Nee tegen een verdergaande samenwerking met Lebo met intentie tot fusie. Zeer teleurstellend, mede omdat beide hoofdbesturen, het jeugdbestuur en (bijna) alle jeugdleiders/trainers en de leden van Lebo unaniem een positief advies hadden afgegeven.

Zoals eerder aangegeven zou ik bij een NEE van 1 of beide verenigingen mijn functie als jeugdvoorzitter beëindigen. Immers, op het moment dat er geen gedragenheid is bij de leden, terwijl de besturen en de jeugdafdeling een positief advies afgeven, is er voor mij onvoldoende draagvlak voor het uitoefenen van mijn taken als jeugdvoorzitter. Ook gedane negatieve uitspraken hebben mijn besluit versterkt.

Ik zal dan ook per direct stoppen als jeugdvoorzitter van de SJO Lebo/SVN/Borssele en heb ook de leden van het jeugdbestuur ingelicht.

Hoe nu verder?

Prioriteit bij mij is dat al onze jeugdleden van SVN/Lebo/Borssele geen hinder mogen ondervinden van bovengenoemde beslissing. De sfeer en onderlinge samenwerking tussen de jeugdleiders en trainers is prima te noemen, hieraan wil ik geen afbreuk doen. Ook de positieve reacties die ik heb gekregen vanuit diverse geledingen versterken voorgaand.

Op welke manier er invulling wordt gegeven aan de toekomst (korte en lange termijn) is op dit moment onduidelijk. In de vergadering van Lebo zijn verschillende goede opties aangegeven, en zal er binnenkort met betrokkenen worden overlegd.

Rest mij iedereen te bedanken voor het vertrouwen welke in mij als jeugdvoorzitter is gesteld.

Mijn grote vuur is gedoofd, maar er is nog altijd wel een waakvlammetje.

Met vriendelijke groet

John