Yerseke - Nieuwdorp

13 december 2014 21:45

De eerste helft van de competitie 2014-2015 zit er op. Door het gelijkspel, 4-4 uit tegen Yerseke, staat Nieuwdorp, als de tweede helft in 2015 weer begint, op een derde plaats. Geen gekke plaats, maar toch had er voor mijn gevoel iets meer ingezeten.

De wedstrijd Yerseke-Nieuwdorp begon zo leuk, voor Nieuwdorp dan. De wedstrijd was nog maar vijf minuten en tien seconden oud, of Nieuwdorp leek met een 0-3 voorsprong op rozen te zitten door doelpunten van Stefan van de Klooster in de eerste minuut, een doelpunt van Niels Mulder twee minuten later en een goal van Ruud la Grand in de vijfde minuut van de eerste helft. Het leek op een doelpuntrijke wedstrijd af te stevenen in het voordeel van de bezoekers. een doelpuntrijke wedstrijd werd het ook inderdaad, alleen anders dan iedereen gedacht zou hebben. Bij Yerseke loopt bijvoorbeeld Arjan de Koeijer, die bijna geen kans onbenut laat gaan. Zo ook na zeventien minuten in de eerste helft, zijn actie betekende 1-3. Nieuwdorp nog niet echt wakker geschut, zag met lede ogen aan, dat wederom De Koeijer, zijn tweede treffer kon maken, 2-3 in de 21e minuut. Maar nog geen minuut later was daar wederom Ruud la Grand die het verschil van twee doelpunten kon maken, 2-4. Dit was ook de ruststand, na een voor het publiek, leuke eerste helft.

Na de thee bleek Nieuwdorp niet geheel bij de les te zijn. Het spel werd rommelig, onzorgvuldig en het fellere Yerseke wist hiervan te profiteren. Na 54 minuten was het Arjan de Koeijer die zijn derde doelpunt, dus een hattrick kon maken, 3-4. Nieuwdorp probeerde aanvallend en verdedigend de schade te beperken, maar een ontketende De Koeijer, zorgde in de 82e minuut voor de gelijkmaker, 4-4. Een minuut later moest Nieuwdorp de resterende minuten met tien man verder na een rode kaart voor Kevin Joosse. De resterende minuten werd het toch nog billenknijpen voor Yerseke. Een vrije trap en twee corners zouden nog wat vreugde bij de Nieuwdorpers kunnen brengen. Maar helaas na negentig minuten floot scheidsrechter Wesley Nijsse voor einde wedstrijd en op het scorebord stond met grote rode cijfers de eindstand 4-4.

Ik wens iedereen langs deze weg fijne Kerstdagen en een gezond, goed en sportief 2015.

Bron: René van der Vliet