Feestelijkheden 75 jarig jubileum

29 mei 2016 15:45

Zaterdag 28 mei 2016 werd het 75-jarig bestaan van de sv Nieuwdorp gevierd, met een voetbal onderonsje van (oud)spelers, een warm en koud buffet, Wethouder Schenk van de gemeente Borsele sprak een lovend woord over Nieuwdorp er was een (gezongen) terugblik op de afgelopen 75 jaar, een uitreiking van een onderscheiding van de KNVB, het overhandigen van de KNVB-vlag en, dat is bijzonder, het overhandigen van een bloemetje aan het oudste lid die ook nog aan de voet stond van de oprichting van deze vereniging.

Ook het weer werkte volop mee om van deze dag een gedenkwaardige te maken. Leden, oud-leden, familie en kinderen vermaakten zich dan ook uitstekend. Hetzij met een potje voetbal, of met de opblaasbare attracties, of men haalde, onder het genot van een vloeibare versnapering, herinneringen op. Natuurlijk gaat het petje af met een diepe buiging voor de geweldige inzet van de mensen die achter de bar iedereen met een lach op het gezicht zijn of haar bestelling overhandigde. Nu ik toch bezig ben met een compliment, gaat deze ook naar het Jubileumcomité. Een geweldige voorbereiding, waar volgens mij, ook op de kleinste details is gelet, maakte het jubileumfeest een geweldige happening

Goed nu weer terug naar wat er zoal gebeurde in de grote tent. sv Nieuwdorp kreeg door de heer Carel Peterson, gedelegeerde van de KNVB, na een toespraak een KNVB-vlag overhandigd. Peter de Vos kreeg een KNVB-onderscheiding en werd benoemd tot lid van verdienste. Ook de jubileumcommissie werd in de bloementjes gezet en bedankt voor hun inzet. Natuurlijk nam ook voorzitter Dingeman Welleman tijd voor zijn speech. Ook werd de geschiedenis van sv Nieuwdorp op een originele manier bezongen, waar de zaal uitgenodigd werd om het refrein luid mee te zingen, wat ook gebeurde. Tot slot was er nog een bijzonder moment. Marius Priester overhandigde zijn vader Leen Priester mede-oprichter van sv Nieuwdorp een bos bloemen die in dank werd aanvaard.

Hierna was het tijd voor het warm- en koudbuffet. Binnen het koudbuffet met voor elk wat wils en buiten kon men warme gerechten ophalen. Natuurlijk werd hiervan uitgebreid gebruik gemaakt. Ook nu weer was het terras goed gevuld met etende en drinkende jubileumgangers. Na het eten was het tijd voor de grote verloting. De tent was gevuld met nieuwsgierige lotenkopers om te horen of op hun nummer misschien de hoofdprijs was gevallen. Men zegt wel eens dat toeval niet bestaat en het moest blijkbaar zo zijn, maar onder luid applaus viel de hoofdprijs op het lot van de oudst aanwezige, Leen Priester.

Hierna kon het feest echt beginnen met muzikale inbreng van J&J 2 Men Company en DJ Eric Clement.

Bron: René van der Vliet