AFSCHEID

15 mei 2016 14:15

Bij vv Zwaluwe in Lage Zwaluwe, stond bij het begin van de wedstrijd vv Zwaluwe-Nieuwdorp, het scorebord op 0-0. Toen de scheidsrechter voor de rust floot, was de stand nog steeds 0-0. Het zal niemand verbazen dat de eindstand van deze wedstrijd ook 0-0 was.

Natuurlijk was deze laatste competitiewedstrijd van het seizoen 2015-2016, zoals men dat zegt, een wedstrijd om des keizers baard. Voor zowel Zwaluwe als Nieuwdorp stond er niets meer op het spel. Zwaluwe was gedegradeerd en Nieuwdorp eindigde op een fraaie vijfde plaats. Toch hadden genoeg supporters uit Nieuwdorp, het zij met eigen vervoer of met de spelersbus, de weg naar Lage Zwaluwe weten te vinden.

Zij zagen een wedstrijd die terecht op 0-0 eindigde. Beide elftallen probeerden wel om elkaar af te troeven, kregen over de hele wedstrijd best wel en kans om te scoren, maar dat gebeurde dus niet. Ik denk dat iedereen het wel goed vond om afscheid te nemen van deze competitie, die voor het elftal van trainer Huib Meerman, meer bracht dan menigeen gedacht zou hebben.

Wat zeker het vermelden nog waard is, is dat dit de laatste competitiewedstrijd van Niels Mulder was. In de tweede helft ingebracht, speelde hij zijn spelletje en mocht tegen het einde van deze wedstrijd dankbaar de schouderklopjes, handen van spelers en trainer en het applaus van de Nieuwdorp-supporters in ontvangst nemen.

Zo stond deze wedstrijd in het teken van de afscheid. Misschien wel belangrijker dan de eindstand: 0-0.

Bron: René van der Vliet