Gereken

30 april 2016 22:00

Er werd wat afgerekend en na- en voorbeschouwd in de bestuurskamer van Nieuwdorp, na de door Nieuwdorp met 2-1 gewonnen wedstrijd tegen SSV’65. Het uurtje in de bestuurskamer was spannender en leuker dan de negentig minuten die deze wedstrijd duurde.

Het was meer spannend dan fraai. Zowel Nieuwdorp als de gasten uit Goes probeerden het wel, maar het was vaak net niet. Misschien kwam dat wel door de vroege treffer van Nieuwdorp. De wedstrijd was nog maar vier minuten oud of Jean Paul van As kopte de bal, die werd voorgegeven door Martijn de Goffau, binnen. (1-0)

Na deze treffer was het de beurt aan SSV’65 dat met lange ballen onrust probeerde te zaaien in de verdediging van de thuisclub. Dat resulteerde in een knappe redding van Leon de Goffau, die de geblesseerde Ruud la Grand verving. Met zijn voet keerde hij de van dichtbij de ingeschoten bal. De wedstrijd zelf was rommelig, beide elftallen zochten, vochten en deden hun best om zo dicht mogelijk bij elkaars doel te komen. Uiteindelijk lukte het SSV’65 om de gelijkmaker te maken. In de 30e minuut taste Leon, na een vrije trap mis en tergend langzaam rolde de bal in het Nieuwdorpse doel. (1-1) 1-1 was ook de ruststand.

Over de tweede helft valt eigenlijk niet zoveel te vertellen. Ook nu werd er wanhopig gezocht naar openingen. Nieuwdorp probeerde het met schoten van Stefan v.d. Klooster en Martijn de Goffau, terwijl SSV’65 bleef volharden in de lange en hoge bal. Dat uiteindelijk Nieuwdorp aan het langste eind trok en de overwinning binnen kon halen kwam door Janick van As.
Een snelle counter lag aan de basis van dit doelpunt. Stefan v.d. Klooster steekt de bal van links op Janick en deze passeert in de korte hoek, met de door Bliek 2-wielers uit Heinkenszand gesponsorde wedstrijdbal, de keeper van SSV’65. (2-1)

Toen de goed leidende scheidsrechter Klerks uit Waalwijk voor de laatste keer floot, kon het gereken en napraten beginnen. Over kampioenschappen, degradaties maar hoofdzakelijk ging het over de periodetitel. De spanning loopt duidelijk bij iedereen op en dat met nog twee wedstrijden te gaan.

Bron: René van der Vliet