Nieuwdorp - Domburg

6 december 2014 21:30

Nieuwdorp-Domburg eindigt dan in een 4-3 overwinning voor de thuisploeg, maar ook dit was een wedstrijd die wij maar snel moeten vergeten. Nog één uitwedstrijd, tegen Yerseke, dan een welverdiende winterstop, om daarna alles weer in de tweede competitiehelft in het gareel te krijgen.

Want er worden dan wel drie punten binnengehaald, maar met mooi voetbal, zoals de eerste paar wedstrijden van dit seizoen, gebeurde dat niet. Domburg, was vandaag een stugge tegenstander die de drie punten ook best kon gebruiken. Nieuwdorp stelde daar verschillende aanvallende impulsen tegenover, maar Domburg kwam in de 21e minuut op voorsprong door Jos de Nooijer.

Nieuwdorp, lichtelijk geschrokken maar niet in paniek, bleef de aanval zoeken en dat resulteerde in de gelijkmaker van Niels Mulder in de 38e minuut. Er was enig discussie of het buitenspel was of niet, maar scheidsrechter Bel was duidelijk in zijn beslissing. De resterende minuten tot de rust leverde niets op, zodat de ruststand 1-1 werd.

In de tweede helft was het wederom Domburg dat de leiding nam. Een bal van Chiel Maranus in de 58e minuut, vloog over de verdediging en keeper Ruben Otte tot ieders verbazing in het doel van Nieuwdorp 1-2. Nieuwdorp toonde op nieuw veerkracht en door een hakje van Ruud la Grand belande de bal via een schoen van een Domburger in het Domburgse doel en in de 64e minuut werd het 2-2. Het voetbal werd er niet beter op, maar zie daar ook aanvoerder Teun Rentmeester pikte weer zijn doelpuntje mee. In de 69e minuut zorgde hij voor een 3-2 voorsprong voor Nieuwdorp.

Zelfs verdediger Ralf Kole deed een duit in het Nieuwdorpse zakje. Zijn kopbal in de 89e minuut betekende 4-2. Dat de wedstrijd na deze goal nog niet een gelopen koers was voor Nieuwdorp, bleek duidelijk in de 95e minuut. Wederom was het Chiel Maranus die scoorde en gelukkig voor de thuisploeg de eindstand bepaalde op 4-3. Het was al met al niet fraai, maar de drie punten die opgeteld kunnen worden bij de al behaalde punten zijn het belangrijkst.

Bron: René van der Vliet