WINST

23 april 2016 22:00

Of het nu de wind was die stevig over het veld van De Meeuwen waaide, of dat zowel De Meeu-wen als Nieuwdorp er eigenlijk voetballend niet veel van bakten, het werd in Zoutelande een rom-melige wedstrijd.

De thuisclub moest winnen om uit de degradatie-zone te komen en Nieuwdorp had de punten nodig om zich veilig te spelen. Dat laatste gebeurde wel, al was het wat laat in de wedstrijd.

Op het schitterende complex van De Meeuwen, zagen de vele toeschouwers een eerste helft die maar beter snel vergeten kan worden. Het was rommelig, niet nauwkeurig en veel kansen kregen beide elftallen niet. Wel werd er gestreden om de bal en de aanhang van zowel de thuisclub als die van de gasten kregen menig duel voorgeschoteld. Maar een schot op de paal op het doel van De Meeuwen en een afgekeurd Meeuwendoelpunt (buitenspel) waren toch wel de hoogtepunten van de eerste helft die dan ook eindigde met een 0-0 stand.

Eigenlijk kan ik over de tweede helft kort zijn. De Meeuwen schroefde de druk op en probeerde zo de openingstreffer te forceren. De verdediging van Nieuwdorp kwam onder druk te staan, maar aan de andere kant leverde dat ook weer ruimte op en dat betaalde zich uit in de 84e minuut.

Stefan v.d. Klooster werd weggestuurd en hij bekroonde zijn solo met een fraaie treffer, 0-1. Vier minuten later velde Stefan het oordeel over De Meeuwen. Hij omzeilde de buitenspelval en zijn doelpunt betekende 0-2 en teven de eindstand van een wedstrijd die zeker niet de boeken in zal gaan als één van de mooiste.

Bron: René van der Vliet