Jeugdwedstrijden 4 oktober

9 oktober 2014 20:45

De B junioren zijn op de goede weg voor een hoge klassering in hun poule. Nu werd Zeelandia Mburg B2 verslagen met 3-4. Kon de C1 zich herstellen na de grote nederlaag tegen Walcheren vorig week?
Oostburg kwam op bezoek.

Oostburg kwam op bezoek. Deze ploeg had eerder gewonnen met 5-0 van Walcheren. Een prima tegenstander dus op papier. Coach Leroy zag een open wedstrijd, en was niet ontevreden over het spel van zijn ploeg. Toch kwam Oostburg voor rust op een 0-1 voorsprong en na rust werd het zelfs 0-2. En wat zo vaak gebeurd: in plaats van 1-2 (Dylan op de lat) wordt het direct daarna 0-3. Toch gaf Lebo/SVN C1 zich niet gewonnen. Dylan zorgde voor de 1-3 en wederom scoorde hij de 2-3. Helaas te weinig tijd met om de gelijkmaker binnen te schieten. Dan de C2. Coach Harm-Jan: "Na een zeer gedreven start van de eerste helft een dik verdiende 1 -0 voorsprong. Helaas was het centrale duo even vergeten dat ze op een voetbalveld waren en zoefden de Kapellenaren binnen 10 minuten (!) zo naar 1-4. Tijdens de rust een hartig woordje gesproken met de spelers die in mijn optiek aan het verzaken waren. En we vliegen vol enthousiasme weer de 2e helft in. Alsof er 11 nieuwe en anderen voetballers waren ingebracht gingen we zonder echt veel problemen terug naar 4-4. Bij de gelijkmaker discussie over wel of geen buitenspel. De Kapelle-vlagger zag buitenspel, scheidsrechter John was van mening dat op moment van spelen er geen sprake was van buitenspel en de bal ook nog via een Kapelle voet bij Orfeo terecht kwam. Lebo had over de gehele wedstrijd absoluut kunnen winnen. Helaas moch dit niet zo zijn, maar toch complimenten aan de ploeg en ook aan de sportieve tegenstander Kapelle". Doelpunten overigens door Joeri, Thijs (2x) en Orfeo. De D1 soeelt a.s. dinsdag. Bij de E1 een weerzien met de gebroeders van Sabben, thans spelend voor Arendskerke E1. Coach Michey:" Het leek wel of de spelers van Lebo/SVN stonden te slapen in het veld. Toen ze eindelijk wakker werden keken ze al tegen een 3-0 achterstand aan. Met wat geluk en een klein beetje doorzettingsvermogen stond het bij de rust toch 3-3. In de kleedkamer overheerste de stilte, die je anders nooit hoort, na een donderpreek van beide trainers. Na rust 2 doelpunten zou de zaak goedmaken en jawel 5-3 voorsprong. Toen toch een tegengoal maar Raul wist verder keurig de ballen tegen te houden en de uitslag liep naar 7-4. Doelpuntenmakers: Morris 4x, Milan, Justin, Job. Uitblinkers: Pascal, Ryan, Raul. Bij de E2 een tevreden coach Patrick:"Al snel stond het 2-0 voor tegen Nieuwland en gingen de kansen er niet in, Stijn op de paal. Yordin zette Lebo met een hattrick op voorsprong en Owen maakte de 2-4 voor rust. Owen, Stijn, juli en Lars verdedigden heel goed, Sem, Sebas, Jelmer en Jesse voetbalden goed op het middenveld. Na en voor de 3-4 keepte Jaimy een goede wedstrijd. Cas kwam na z'n wisselbeurt het veld in en besliste met 4 doelpunten de wedstrijd (tweede hattrick). Stijn maakte ook 1 doelpunt in de 2e helft. Top jongens"! De F1 door coach John:" De eerste 5 minuten waren we de betere ploeg. Toen begonnen een aantal spelers de bal naar achter ipv van naar voren te spelen waardoor we ineens door de fysiek veel sterkere tegenstander de weg naar voren tot vlak voor de rust kwijt waren, ruststand 6-0 Na de rust lieten we zien dat we wel degelijk kunnen voetballen waarbij Renzo Bom de eerste goal scoorde en Bruce de Kooning de 2e wat de eindstand op 10-2 bracht". De F2 verloor van Arendskerke met 7-5, doelpunten door 3x River 1x Milan en Senn. Ook de mini F slikten een grote nederlaag, voor wat dit bij deze leeftijd waard is.