SEXTET!!!!

19 maart 2016 21:45

Er lijkt maar geen eind te komen aan de zegereeks van Nieuwdorp 1. De zesde achtervolgende overwinning op rij werd behaald op Hellevoetsluis. In Hellevoetsluis kreeg Nieuwdorp met 8-1 om de oren, maar nu was de thuisploeg met 2-0 de baas.

Ook deze overwinning werd met veel inzet uit het vuur gesleept. Ik kreeg de indruk dat de 8-1 nederlaag in Hellevoetsluis nog niet helemaal uit de gedachte van de Nieuwdorpers was verdwenen. De eerste helft was best het aanzien waard. Beide elftallen waren van plan voetballend elkaar het leven zuur te maken. De eerste kans was voor Hellevoetsluis. De wedstrijd was nog maar vier minuten oud, of keeper Ruud la Grand moest gestrekt naar de rechterbovenhoek om een afstandsschot tegen te houden. Elf minuten later werd een kopbal, na een voorzet van links, net naast het doel van Nieuwdorp gekopt. Maar ook Nieuwdorp kreeg de kans om de score te openen. De keeper van Hellevoetsluis redde knap op een schot van Frank Oostdijk.

In de 25e minuut was het wel raak. Nieuwdorp kwam op een 1-0 voorsprong door Stefan v.d. Klooster, die de assist van Janick van As, op waarde wist te schatten. Drie minuten later had Jean Paul van As de uitgelezen mogelijkheid om 2-0 te scoren. Na een prima actie van Stefan v.d. Klooster, werd de inzet door Jean Paul te slap ingeschoten, om de keeper van de tegenpartij te verontrusten. Toch moest Nieuwdorp oppassen. Een schot van een meter of twintig spatte, buiten bereik van Ruud, op de lat uiteen. Op slag van rust had Ruud al zijn keepers-talenten nodig om de gasten van de gelijkmaker af te houden. Eerst pareerde hij een schot met zijn vuisten en tipte hij, na de rebound, stijlvol de bal corner, zo dat de ruststand 1-0 bleef in het voordeel van Nieuwdorp.

De tweede helft was van een minder niveau. De gasten probeerde vaak met een lange bal onrust te stichten, maar Nieuwdorp liet zich niet gek maken. Zo was daar een actie van Martijn de Goffau die Janick van As in de gelegenheid stelde om de score te verdubbelen, maar jammer genoeg over schoot. Ook Hellevoetsluis kreeg af en toe nog een kans. Zo was daar een schot, wat rakelings voorlangs ging.

Door, wederom Stefan v.d. Klooster, kwam Nieuwdorp op een 2-0 voorsprong. In de 60e minuut ging hij op avontuur en verraste vriend en vijand met een inzet van de zestien meter met zijn linker voet. Na deze treffer ging Hellevoetsluis geforceerd op jacht naar een treffer, maar Nieuwdorp hield moedig stand. en sleepte een mooie 2-0 overwinning binnen.

Of het toeval is of niet, maar de wedstrijdbal voor deze wedstrijd, werd geschonken door Liftservice 24 te Goes. Benieuwd of er bij de eerstvolgende wedstrijd de volgende etage wordt gehaald.

Bron: René van der Vliet