Nuttige 0-2 overwinning op Kapelle

30 november 2014 20:45

Het late tijdstip van het begin van de wedstrijd zorgde voor een bleek ondergaand herfstzonnetje op de prachtige accommodatie van Kapelle. Beide elftallen konden er niet voor zorgen dat hun spel de koude temperatuur kon vergeten. Het was zelfs Kapelle die door hun inzet in het eerste kwartiertje het beste van het spel hadden.

Veel foute passes en veel overtredingen zorgden voor een rommelige wedstrijd, die overigens goed geleid werd door een ervaren en goed fluitende scheidsrechter.

Het leek er even op dat we met de beginstand de rust zouden ingaan.

Maar door een met de rechter!  voet door Frank Oostdijk genomen vrije trap verdween de bal tot ieders verbazing in de touwen. Een polletje zorgde waarschijnlijk voor een opwippertje, maar de keeper had dit te laat in de gaten. Er waren op dat moment nog maar 3 minuten te gaan, dus een lekkere opsteker voor de rust. Gelijk al na het begin van de tweede helft was het Kapelle die voor een dot van een kans de mogelijkheid had op gelijke hoogte te komen maar vlak voor het doel overschieten was eigenlijk moeilijker dan scoren. We mogen ons gelukkig prijzen dat keeper Ruben Otte in een blakende vorm is, want hij zorgde na een kwartiertje in de tweede helft dat een Kapelle aanvaller zijn uitval niet met een doelpunt kon afronden. De aanvallers van Nieuwdorp weigerden de vele kansen te benutten. Zo’n 4 á 5 stuks vlogen nét over of nét naast, waardoor de wedstrijd nog niet beslist was. Door een ditmaal geslaagde actie van Stefan v/d Klooster kon hij de bal voorzetten. De ingevallen Ruud la Grand was de verdediger te snel (!!)af en kon scoren. De grensrechter probeerde nog te protesteren voor buiten spel, maar dat was terecht tevergeefs.

Met nog een kwartier op de klok was de wedstrijd gespeeld en de einduitslag bekend.

Zoals eerder vermeld een nuttige overwinning, maar we kunnen beter!!!

Bron: Hans Nieuwenbroek