Tholense Boys - Nieuwdorp (oef)

30 januari 2016 21:45

Nieuwdorp werd uit tegen derde klasser Tholense Boys op een 5-1 nederlaag getrakteerd.
Weliswaar in een vriendschappelijk onderonsje, maar toch, een overwinning was leuker geweest.

Omdat, vanwege de weersomstandigheden de wedstrijd Nieuwdorp-Klundert was afgelast, toog de groen-witte brigade van Huib Meerman naar Tholen om daar op kunstgras ritme te behouden wat nodig is om de competitie verder te voltooien. Helaas werd dit “oefenpotje” niet de wedstrijd om vertrouwen te tanken. Er waren gemiste kansen aan Nieuwdorp zijde, net zo als in voorgaande wedstrijden. De vraag: waarom gaan ze er bij ons niet in en bij de tegenstander wel, zal voorlopig op korte termijn niet beantwoord kunnen worden. Wat wel een feit was, dat er binnen vier minuten 1-0 op het scorebord stond. Wederom een vroege treffer, wat wel vaker is voorgekomen tijdens deze competitie.

Na dit doelpunt probeerde Nieuwdorp wel wat, kreeg af en toe een kans, maar het was wederom Tholense Boys dat scoorde. In de 17e minuut werd de score verdubbeld, 2-0. Het had 2-1 kunnen worden, als Nieuwdorp de toegekende penalty in de 45e minuut had benut. 2-0 was de ruststand.

De tweede helft drong Nieuwdorp wat meer aan, maar voetballend lukte het nog niet zo. Tholense Boys echter maakte in de 71e minuut 3-0 en drie minuten later prikte Kevin Joose de “hoopvolle” 3-1 binnen. Helaas lukte het Nieuwdorp niet om dichterbij te komen. Er wel aangevallen, geschoten, maar de bal wilde niet de doellijn van Tholense Boys passeren. De einduitslag, 5-1, werd bereikt door scores in de 82e en 88e minuut van de thuisclub.

Nee, het was allemaal niet hoogstaand wat de dappere toeschouwers kregen te zien. Volgende week zaterdag nog een dag om de zinnen te verzetten en dan die week erna, met volle energie en opgetrokken mouwen er tegen aan, uit tegen fc Dauwendaele.

Bron: René van der Vliet