Nieuwdorp - Zwaluwe

29 november 2015 13:30

Zonder afbreuk te willen doen aan de overwinning van Zwaluwe kregen de toeschouwers deze zaterdagmiddag een erg pover potje voetbal voorgeschoteld. Bij de thuisclub haalde niet één speler zijn normale niveau.

Er ging heel veel mis. Om de door McCain gesponsorde wedstrijdbal van speler naar speler met hetzelfde tenue te spelen, was vaak teveel gevraagd. Nieuwdorp probeerde wel druk te zetten, maar bracht (een agressiever ogend) Zwaluwe niet of nauwelijks in de problemen. Na zowat een kwartier spelen op de klok werd het 0-1. Balverlies Nieuwdorp, een dieptepass, geen (rug)dekking en doelpunt. Zo simpel is dat. Het volgende hoogtepunt was een warm bakje koffie of chocomel in de rust. Na rust een optisch overwicht van Nieuwdorp, maar erg rommelig en weinig kansen.
Na bijna een uur kopte Martijn de Goffau uit een voorzet van Kevin de verdiende gelijkmaker binnen. Dat was ook een terechte uitslag geweest, maar Nieuwdorp wilde meer, Zwaluwe loerde op een uitbraak. Willen winnen is een goede zaak, maar niet verliezen is soms slimmer. In de allerlaatste minuut counterde Zwaluwe succesvol naar een 1-2 overwinning. Balverlies Nieuwdorp, een dieptepass, geen (rug)dekking en doelpunt. Zo simpel is dat. De blessuretijd volstond niet om dat nog te repareren.

Bron: Jan Kole