Nieuwdorp 3 – Borssele 2

17 november 2015 16:15

De eerste acht wedstrijden konden we gebruik maken van een ruime selectie. Deze week bleek het aantal spelers toch niet onuitputtelijk. Ondanks bijna twintig afmelding voor het tweede en derde konden we aan beide wedstrijden beginnen. Zij het met twee wissels voor twee elftallen.

Een aantal spelers lieten de afgelopen weken wel eens horen dat negentig minuten vol aan de bak ook best een keer lekker zou zijn. Vandaag mochten ze! Na onze 0-8 overwinning van vorige week was onze tegenstander gewaarschuwd en begon dan ook alert en fel aan de wedstrijd. We kregen enkele kansjes en kansen, waarvan er best wel één of meer gescoord had mogen worden. Ook onze Frank van de Bliek had een stuk meer te doen dan vorige week. Toch werd door Nieuwdorp de score geopend. Steef van de Gruiter ging met een lange sprint vol naar de bal die tussen hem en de keeper lag. De keeper van Borssele twijfelde, Steef zeker niet en poeierde de bal snoeihard in het net.

Helaas konden we niet lang het euforische moment van Stevie G en dus van de voorsprong genieten. Borssele liet nogmaals blijken dat het scherp was en wist de gelijkmaker te scoren (1-1). Ondertussen ging het spel wat op en neer. We werden een aantal keer enigszins gevaarlijk en toen stond daar opeens Jochem van Luijk op de juiste plek. Met een droge schuiver scoorde hij de 2-1.
Helaas viel er voor rust bij het tweede een speler geblesseerd uit en moest Robin de Ronde zich op het strijdtoneel op veld 1 melden. In de rust bleek dat er nog een speler niet verder kon bij het tweede, dus werd doelpuntenmaker Jochem doorgeschoven naar veld 1.

We waren dus aan de start van tweede helft dus alle wissels kwijt. Sterker nog het ontbrak ons nu ook aan een grensrechter. Gelukkig hielp Wim de Ronde ons uit de brand door de vlag op te pakken (bedankt Wim!). Vol goede moed begonnen we aan de tweede helft. Steef liet nogmaals zien over een gouden traptechniek te beschikken. Uit zijn ooghoek zag hij de keeper van Borssele twee stappen te ver voor zijn goal staan. Met een soepel schot legde hij de bal over de keeper in de verre hoek (of was het misschien toch een voorzet?). Dit betekende de 3-1. En we kregen twee enorme kansen om de score uit te bouwen. Helaas gebeurde dit niet en er was nog ruim een half uur te spelen.

Op een of andere manier lieten we ons zelf vervolgens terugdringen en we konden de bal voorin niet meer vasthouden. De 3-2 viel, dit was het teken voor de buurmannen uit Borssele om de mouwen nog eens goed op te stropen. Waar de tegenstander een stapje extra deed konden wij dit niet. Helaas resulteerde dit in de 3-3 en zelfs de 3-4. Helaas verloren, niet nodig.

Bron: Wesley Priester