GPC Vlissingen - Nieuwdorp

14 november 2015 21:45

Het kon niet uitblijven, een overwinning voor Nieuwdorp, na enkele nederlagen. Dat dat gebeurde tegen GPC-Vlissingen, dat hoger op de ranglijst stond dan Nieuwdorp, geeft hoop voor de toekomst.
Toch was het een leuke bijkomstigheid om op de tribune van de thuisclub te constateren, dat er op een gegeven moment, alleen maar supporters uit Nieuwdorp zaten. Maar dat terzijde.

Het weer werkte dit keer niet echt mee, maar ondanks de regen was het GPC-Vlissingen dat het eerste gedeelte van de eerste helft de betere ploeg was. Echte kansen werden er niet gecreëerd, maar er werden wel enkele gevaarlijke schoten op het doel van Ruud afgevuurd. Hierna kwam Nieuwdorp steeds beter in de wedstrijd. Er werd weer ouderwets gesleurd, “gevochten” en gestreden.
Dit resulteerde in enkele kansen voor de mannen van trainer Huib Meerman. In eerste instantie wist de keeper van de thuisclub niet van wijken, maar op het vlammend schot, van de na een blessure teruggekeerde Stefan van der Klooster, had hij geen antwoord. In de 44e minuut betekende dat 0-1. Met deze stand werd er ook gerust.

De tweede helft was nogal rommelig. GPC-Vlissingen probeerde krampachtig de gelijkmaker te forceren, terwijl Nieuwdorp dit moest zien te voorkomen en eigenlijk de voorsprong wilde vergroten. Nee, van gestroomlijnd voetbal was geen sprake meer. Uiteindelijk lukte het GPC-Vlissingen niet om Ruud te passeren en de enkele kans die Nieuwdorp kreeg ging er ook niet in.

Het bleef 0-1 en drie kostbare punten waren binnen en in de kleedkamer van Nieuwdorp waren alleen maar lachende gezichten te zien.

Bron: René van der Vliet