Nieuwdorp - MZC '11

7 november 2015 22:15

De wedstrijdbal was dit keer geschonken door Café-pension De Goede Verwachting uit Lewedorp. De supporters van Nieuwdorp waren, na het grote verlies van vorige week in Hellevoetsluis, in goede verwachting naar het resultaat van Nieuwdorp tegen sv MZC’11 uit Zierikzee.

De verwachting voor een goed resultaat liep in de 8e minuut voor Nieuwdorp al een deuk op toen sv MZC’11 de score opende. Dat was dus geen hoopvol begin voor de thuisploeg, die overigens niet lekker voetbalden. Ook de tegenstander liet nu niet het betere voetbal zien en tel daar de beslissingen van de scheidsrechter bij op, dan heeft iedereen naar een wedstrijd gekeken waarvan je na afloop had kunnen zeggen, “had ik vanmiddag maar wat anders gedaan.”

Gebeurde er dan helemaal niets? Jawel, Nieuwdorp kreeg ook nu weer zijn kansen, maar deze werden niet benut. Dat deed wel sv MZC’11 in de 31e minuut, de bal werd na een corner binnengeschoten. In de 46e minuut schoot Roy voor Nieuwdorp een vrije trap tegen de muur, zodat de ruststand 0-2 bleef.

Na rust een hoogtepuntje voor Nieuwdorp, Frank Oostdijk schoot in de 56e minuut vanaf links over de keeper in de verre hoek binnen. Of het een voorzet was, of een bewust schot op doel, blijft de vraag, maar de aansluitingstreffer was een feit. Na dit hoogtepunt kregen Roderiek en Jean Paul nog de kans op de gelijkmaker maar het bleef 1-2. Tot de 83e minuut, toen Jeroen zijn tegenstander binnen de 16 onreglementair stopte. Jeroen kreeg rood en de toegekende penalty verdween achter Ruud, 1-3.

In de slotfase waren er nog wat hectische momenten voor het doen van sv MZC’11 maar het was en bleef 1-3.

Bron: René van der Vliet