Hellevoetsluis - Nieuwdorp

31 oktober 2015 23:00

142 km rijden, totaal 132 minuten in de auto, negentig minuten voetbal en 9 doelpunten zien. Je zou bijna denken dat moet een topmiddag zijn geweest. Vergeet het maar.

Ja, voor alles wat Hellevoetsluis was, werd het een topmiddag, maar voor de spelers, begeleiding en supporters die er ook waren van Nieuwdorp, werd het “uitje” naar Hellevoetsluis een ramp. ACHT-1!!!! dat stond op het scorebord toen scheidsrechter Wattel uit Serooskerke (W) affloot. Wat een afgang.

Ik heb veel uit- en thuiswedstrijden van Nieuwdorp mogen bekijken, maar nu in en tegen Hellevoetsluis ging er naar mijn idee veel te veel mis. Toch begon het zo slecht nog niet. Nieuwdorp begon voortvarend aan deze wedstrijd en ging op jacht naar een snel doelpunt. De tegenpartij had er ook zin in en stelde daar sportieve agressiviteit tegen over.

In de 23e minuut was Roderiek die Nieuwdorp met een slimme schuiver op een 0-1 voorsprong zette. Dat was hoopgevend, maar de thuisploeg zette er nog maar eens een tandje bij en binnnen “no-time” keken de mannen van trainer Huib Meerman tegen een 3-1 achterstand aan. Af en toe kroop Nieuwdorp uit zijn schulp, maar van voetbal van enig niveau was helaas geen sprake. Voor rust bepaalde Hellevoetsluis de ruststand nog op 4-1.

Je zou verwachten dat na de thee Nieuwdorp als herboren op jacht ging naar de zo gewenste doelpunten, om toch nog misschien minimaal een gelijkspel uit het vuur te slepen. Maar nee, het werd niet beter en het ging niet beter. Wat de doelpunten betreft, leek het wel herfst, als blaadjes vielen ze in het doel van Nieuwdorp. Daar gaan we dan. 49e minuut 5-1, 73e min. 6-1, 84e min. 7-1 en tot slot 87e min. 8-1.

Er was geen houden aan. Bakte Nieuwdorp er dan helemaal niets van? Nee, dat ook weer niet. Kleine kansen waren er wel, maar de tegenstander van vanmiddag was gewoon beter.

Deze wedstrijd maar snel vergeten!

Bron: René van der Vliet